Pust

Hej och förlåt för riktig hemsk uppdatering, men i måndags körde skolan igång.
Härligt enligt mig!
Jag är verkligen jätteglad för att börja i skolan, jag börjar gymnasiumet nu så då har man ju fått välja allt själv.
Och jag har valt världens bästa skola, haha!
Den heter Ybc och jag ska gå IB-linjen (International baccalaureate), allt är på engelska och andra året "väljer" man sina egna ämen.
Första året är ett förberedelse år kan man säga, så att man får en chans att ställa om eftersom att undervisningen i alla ämnen är på engelska, förutom svenska lektionerna såklart ;)
Vi håller på med ett projekt nu som vi började med i måndags och ska ha en vernissage på torsdag för alla föräldrar.
Och på fredag...får jag min DATA :D
Den är superfin och jag längtar verkligen.
Skolan är helt underbar annars, sättet att tänka på och hur undervisningen hålls är perfekt för mig som har svårt att hålla mig i skinnet, hehe.
Nä, men det är mycket eget tänka och det är det jag måste ha för att annars blir jag klar med allt så snabbt, och jag kan inte sitta stilla och "inte göra någonting" så det här blir perfekt.

Fick en fråga här om vilken linje jag går.
Just nu går jag ju ingen speciell linje eftersom att det här året bara är förberedelse år, så jag läser väldigt blandat.
Men sen nästa år kommer jag att få välaj mina ämnen, så IB-linjen är egentligen ingen direkt linje utan då kan blanda Samhälle med Natur.
Jag kommer t.ex. att välja Historia, Psykologi, Biologi, något språk som fördjupning och några stycken till.
Jag älskar det.


Angående Duke kommer det inte att bli något med honom, det visade sig att han hade kissing spines så vi har sagt nej.
Gud, jag vet inte vad jag ska ta mig till. 
Blir bara fel hur jag än gör. 
Men Valle kommer iallfall, förhoppningsvis i helgen. 
Och mamma har bokat en provridning nästa vecka, plus att jag har hittat några andra.
Om ni vet någon häst till salu, säg gärna till för att jag behöver all hjälp jag kan få.

På lördag kommer även min underbar kompis Kristin ner till Stockholm för att en tjej på Säva ska tävla i Stockholm Horse Game så Kristin ska följa med och hjälpa till.
Åh, det ska bli jättekul att äntligen få träffa henne igen, saknar henne så himla mycket!!

Sen måste jag säga tusen tack till min fantastiska moster som hjälper och stötter mig hela tiden, du är ovärderlig!
Och min mamma för att du ställer upp och gör så mycket för mig!
Älskar er båda så galet mycket <3
Och sen till min närmaste kompis Hannah för att du är så otroligt bäst, den finaste man kan ha <3 

Men den som jag ska tacka mest är Ronda.
Du är med mig, i varje steg och andetag jag tar.
Varje rörelse och tanke.
Bilderna på dig i mitt hjärta får mig att envist fortsätta, vad som än händer.
Du, är allt.

Ja, nu ska jag ut och jogga och sedan duscha och sängen.
Skriver imorgon ett inlägg om lite saker.

Ha det!
/ Sabina

Kommentarer
Postat av: Josefin

när kommer du till säva då? saknar diig <3

2009-08-27 @ 17:36:09
Postat av: Hannah

Hahaha gulligt tack så mycket! :D, Hahaa IB e visst en linje! :P:P

Du är bäst du med :), vi syns i skolan i imorgon då jag har sovmorgon och du måste gå upp tidigt, se till att komma i tid! ^^<33

2009-08-27 @ 21:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0