Oacceptabelt

Det här är inte okej. Inte någonstans. Är så glad att jag inte stoppat en endaste köttbit i min mun på de senaste 3,5 åren, och om jag känner mig själv kommer jag aldrig mer låta mig själv äta kött. Det är inte okej. Vi, människan har absolut ingen rätt att behandla djur på det här sättet för att få mat, när det finns andra alternativ som funkar minst lika bra. Man behöver inte äta kött.

Källa
Jag önskar att folk verkligen kunde börja tänka efter och inte bara gå på rutin. Vad har vi för rättigheter att misshandla, plåga, äta eller missköta djur när dom aldrig skulle göra samma sak mot oss? Jag vill veta vart respekten för djuren har försvunnet, varför dom i vissa sammanhang inte ses som lika mycket levande väsen som vi utan betraktas som.. som ett medel för oss att utvecklas? Vet inte om ni såg på svt för några veckor sen men då var det ett inslag om djurförsöket på giraffer i Afrika. För att försöka få mer information om hur man kan bota högt blodtryck använder man sig av ett speciellt experiment på giraffer för att försöka förstå hur dessa klarar av att ha så högt blodtryck utan att det blir några konsekvenser av det. Problemet var bara att för att genomföra den här forskningen har det gått åt hur många giraffer som helst, och i vissa fall har inte forskningen gett någon användbar fakta alls. Dessutom lider girafferna under själva processen, men forskarna som hade hand om detta projekt ansåg att detta var en nödvändighet för att utveckla den mänskliga rasen.

Det är inte en nödvändighet alls. Det finns ABSOLUT inget som rättfärdigar att vi ska döda andra som har exakt lika mycket livsvärde för att utveckla vår ras. I min värld är ett djur exakt lika mycket värt som en människa, om inte mer, för ett djur är alltid tusen gånger oskyldigare än en människa.


Usch, jag blir verkligen så ledsen av att läsa och se sånt här. Det går verkligen rakt in i hjärtat på mig och jag önskar att jag kunde göra mer. Jag önskar även att folk fick upp ögonen och verkligen började förstå vad det är som händer där ute egentligen. Vad djuren tvingas gå igenom.

Kommentarer
Postat av: Jonna

SV: Tack för kommentaren i min blogg! :)



Otroligt viktigt ämne du tar upp! Folk behöver få upp ögonen!

2012-05-29 @ 17:23:49
URL: http://sockerbit.blogg.se/
Postat av: Agge

Jag noterar att du är emot djurförsök i den medicinska forskningen. Jag har också noterat att du har astma och behöver medicin för att kontrollera den ibland. Jag respekterar din ståndpunkt, men jag tycker att du, och andra som starkt ogillar vårt utnyttjande av djuren för vårt välmående, kanske ska fundera över om hur ni skulle må om medicinerna ni är beroende av inte testats för biverkningar på djur innan ni började använda medicinerna? Skulle ni ens ha några mediciner att använda för att lindra?

2012-05-29 @ 21:02:20
URL: http://http://www.sodertorparn.blogspot.se/
Postat av: Julia

Jag håller med! Äter inte heller kött.

2012-05-29 @ 23:31:27
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0