Hoppträning 27 Juni

Åhhhhhhhhhhhhhhh!! Jag är helt lyrisk! Jag och Saga va iväg och hoppträna ikväll, och jag red på vanligt tredelat hela träningen!

Dem sista gångerna vi har hoppat har jag inte känt att jag haft henne framför mig. Tänkte att på den här hoppträningen så provar jag att rida på det tredelade men om det inte går så byter jag bara tillbaka (hade med mig båda tränsen). Men det gick så sjukt bra! Ibland blev hon lite för pigg och drog så att jag var tvungen att säga till på skarpen, men efter halva träningen så gick verkligen allt super.

Vi jobbade på en linje som krävde mer än vad man kanske tänkte. Såg ut såhär:
Två räcken med 8-9 galoppsprång i mellan på långsidan och sen en bit in mot mitten står det en oxer. Vi varierade övningar mellan att rida på räckena efter varandra för att sedan lägga till oxern vilket gjorde det mycket svårare. Direkt efter räcket (har ingen betydelse vilket räcke) är det en diagonal sväng mot oxern för att sedan redan i luften börja vända mot sista räcket.

Det gick jättebra! Ibörjan drog hon när vi red långsidan men jag gjorde en halvhalt vid pilarna ungefär och fick tillbaka henne. Viktigt att jag inte glömmer att räta upp mig också. Men för övrigt var hon ruskigt fin, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0