Helt lyrisk

Åhhhhhhhhhh!! Igår fick jag hem en katalog från Stockholms Universitet. Tänkte kasta den direkt då jag som sagt inte tänkt plugga här i Sverige. Hade dock tråkigt så började bläddra i den och plötsligt satt jag och hoppade upp och ner på stolen av chock och adrenalin. Gissa vad dom har för kurser som man kan läsa på deltid och på kvällstid under hösten och våren? Litteraturvetenskap 1 och Grekerna:språket, kulturen och myterna! Jag tror inte att ni förstår hur lycklig jag är. Båda dom här kurserna är dom jag vill läsa och studera på heltid senare, ja kanske till och med jobba med i framtiden.

Det betyder att om jag kommer in kan jag under höstterminen 2012 läsa Grekerna: språket, kulturen och myterna på kvällstid och under våren 2013 läsa Litteraturvetenskap 1 på deltid. Grundläggande behörighet är Historia A vilket jag läste i 1:an, jag har ju för tusan läst History HL i två år vilket kan liknas med Universitetskurserna i Historia! Den grekiska mytologin och kulturen har jag självmant studerat i 6 år och på IB har jag läst och studerat både svensk och engelsk litteratur på HL, vilket igen betyder att jag redan gjort mycket av det dom gör på Universiteten. Det betyder att jag har ju sååå mycket mer fördelar och kan redan stora delar av det som andra ska börja läsa på universitetet.


Här hittar ni kanske mig i höst och vår på deltid.

Jag kommer alltså tills jag börjar studera på heltid kunna jobba och studera på kvällar! Dessutom i dom ämnena som jag brinner för. Är så lycklig just nu, funderar starkt på att göra högskoleprovet som är om några veckor. Ska även på öppet hus på Universitetet nästa vecka och träffa lärare och elever inom dessa två kurser!

SHIT vad glad jag är just nu!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Såg att sista anmälningsdagen för högskoleprovet var den 15 februari!

2012-02-29 @ 11:29:21
Postat av: Karin

Ibland kan man göra särskild prövning/validering eller tillgodoräkna dej tidigare kunskaper och slippa läsa kursen och ändå få betyget och behörighet på nästa steg.

2012-02-29 @ 18:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0