Glengordon magplatta

Min ena magplatta kommer från Glengordon och den köpte jag hösten -09, precis när vi köpt Saga.

Jag tycker att designen är väldigt snygg och stilren, men tyvärr har den rätt så många minus också. Den är t.ex. väldigt stel och är det än idag trots att jag haft den i snart två år.

 

Själva modellen är även väldigt liten i storlekarna, jag köpt den vanliga storleken till Saga och den var lite liten. Det tar även väldigt lång tid att töjja gjorden, idag går det helt okej att spänna gjorden normalt.

 

För det priset som den kostade, ca 1400:-, tycker jag inte att den är värd det. Jag fick en annan av mamma som vi köpte på Globen mässan för 600:- som är tusen gånger bättre och lika snygg. Nu börjar GG-gjorden forma sig efter Saga lite mer, så nu passar den men jag tycker att det har tagit för lång tid. Ett plus är att det är både vanligt samt snabbfäste för martingal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0