Stretching

Nu har jag knåpat ihop en snabb video där jag visar tre sätt jag strechar Sagas ben på. Jag glömde säga det i filmen, men på den sista övningen bör man inte stå så som jag gör, böjd, utan med rak rygg för att skaderisken ska minska. Men jag antar att jag ville komma närmare kameran som var rätt så långt ner, för normalt står jag upprätad.
När jag stretchade bak ser ni att hon är rätt så stel, hon har svårt att sträcka ut muskeln helt. Därför är det så bra att strecha ofta, om några veckor kommer hon ha mycket lättare!
Har ni några frågor, säg till! Jag har även några övningar för att strecha nack- och halsmuskler, något ni skulle vara intresserade av?


Kommentarer
Postat av: Karin

Stretchar du efter ridning/arbete?

2011-03-17 @ 14:50:04
Postat av: ERICAPERZZON

Bra film:) Ser gärna fler:)



Svar: Helt ärligt så vet jag inte vad pappersströ kostar då vi river papperet själv i stallet:)



/E

2011-03-17 @ 20:53:05
URL: http://ericaperzzon.se/
Postat av: Lina

Måste bara klaga lite, fötut tyckte jag din blogg var askul att läsa och var inne varje dag och kollade! Men nu känns det som att det inte är någon glöd i det du skriver längre. Hoppas på comeback med lite intressantare inlägg med mer go i!

2011-03-18 @ 18:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0