Lertider

Nu försvinner snön och ersätts av en massa lera, men jag föredrar faktiskt det framför kallt snöväder. Dock blir ju utrustningen rätt så lidande:




Det är otroligt viktigt att göra rent allt som är lerigt efter ridning, först och främst för hästens skull eftersom smutsig utrustning lär ge hästen skav och skapa obehag, men också för att utrustningen tar skada av lera och annat. Jag har som regel att alltid skölja av allt som är lerigt och hänga upp, om det är läder ser jag till att smörja in med ett fettande medel så att lädret inte ska torka ut. Tar sin lilla tid, men sakerna håller mycket längre!

Kommentarer
Postat av: Hoppbloggen

Jag håller med dig till fullo! Vi har inte drabbats av leran än, vi har fortfarande kvar en del av snön och isen. Men huvva, leran är inte heller trevlig men jag börjar längta till våren!

2011-03-23 @ 11:39:11
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Lisa (:

Håller helt med dig! Vi får väl stå ut med leran ett tag nu, när snön i alla fall försvinner :)!

2011-03-24 @ 09:09:14
URL: http://islandsheestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0