På putskroken

Vad skönt det var att träffa sin häst igen efter att ha varit ifrån henne några dagar.



Red ut en kort sväng och fokuserade mest på att jobba igenom henne. Hon var lite stel fast inte så mycket som jag trott hon skulle varit, hon var nog snarare mer pigg. Jobbade mycket öppna och skänkelvikningar längs vägen och hon kändes riktigt fin där, arbetade rätt och fokuserat. Travade även lite och även där kändes det bra. Avslutade med att skritta hem på lång tygel.

Passade även på att smörja alla min träns som hängt på putskroken ett tag.. Jag har inte hunnit, men för att inte använda dem innan dem blivit putsade brukar jag hänga dem utanpå mitt skåp i väntan på att bli smorda. Idag tog jag alltså tag i det och nu är alla fina igen. Verkligen viktigt att man tar hand om sin utrustning, dock tycker jag att det är svårare på vintern när det är så kallt.


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: jaa jag borde det! hann/orkade/vågade inte, eller något. haha. jag tyckte det var i princip samma som i stockholm, men lite mer lyxmontrar kasnke, dvs inget för mig. :P fyndade mycket mer på sihs. ja falsterbo verkar vara toppen! aldrig varit där, men är en till som sagt att de är jättebra där idag

2011-02-27 @ 21:14:56
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0