Tattoo

Här kommer några fler bilder på ett av mina bästa beslut i livet:



10/6 2006 står det. Det är datumet när jag fick Ronda.

Jag vet att folk har väldigt starka åsikter för att jag väljer att skriva in datumet när jag fick min första häst. Speciellt folk i min ålder har tyckt att det är konstigt, onödigt och något jag kommer ångra senare. En liten koppling till mitt inlägg för några dagar sen haha...

Men dom vet inte vad "den där hästen" är. Jag har inte bara skrivit in det datumet som förändrade hela mitt liv, jag har skrivit in det datumet jag blev ett med min bästa kompis, den finaste personen jag någonsin haft i mitt liv. Ronda räddade mitt liv. Bokstavligen. Jag har aldrig, aldrig tvekat på vad jag skulle skriva för datum när jag kom på själva tatueringen för tre och ett halvt år sen. Aldrig.

Jag har, ibland, väldigt svåra stunder i mitt liv. Något som kanske alla har. Nu den senaste tiden har jag bara behövt slänga en blick på min axel, sett dom romerska siffrorna och kännt hur hela jag lyfter, orkar resa mig och till och med få fram ett äkta, lyckligt leende. Den här tatueringen är min amulett och min symbol för att jag kan och jag ska lyckas. Den påminner mig om att hon finns med mig hela, hela tiden inom mig och hjälper mig så fort jag faller. Hon räddade mitt liv förut. Nu gör hon det varje dag.


Kommentarer
Postat av: Lina - Jultävling & nyårstävling i bloggen!

Jättefint

2011-12-17 @ 09:59:17
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anna

Vacker tatuering och helt rätt datum. Det kom en tår när jag läste det du skrivit här.. Jättefint.

2011-12-17 @ 09:59:37
URL: http://hobbyryttaren.wordpress.com
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

Supersnyggt! och smart med romerska siffror, lite annorlunda mot vad många andra gör :)

2011-12-17 @ 10:07:51
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Anna

Supersnyggt!

Jag tycker man ska göra de tatueringar man vill!

Gör den dig stark och lycklig då är det väl perfekt!

Hoppas Saga är bra snart!

/Anna

2011-12-17 @ 16:05:30
Postat av: EricaPerzzon

Superfin!



/E

2011-12-17 @ 21:07:33
URL: http://ericaperzzon.se/
Postat av: Jennifer

Åh, nu sitter jag här och nästan gråter.

Nu vill jag också göra en sån, inte på samma ställe som dig men :) när jag köpte min ängel <3 som jag tror var 27 augusti 2007.. haha, får tänka på det.. :)

2011-12-17 @ 23:46:18
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SV; Visst är det! :D

Vi får hoppas att Saga passar i det ^^,



Tatueringen var verkligen skitsnygg!

2011-12-18 @ 10:49:21
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0