Fått hem en ridkjol

Igår fick jag hem en ridkjol från Uhip, som jag skrev om förra veckan.

Min första tanke var hur lätt och tunt materialet var. Jag hade trott att det skulle vara rätt så tjockt eftersom den är tänkt att värma nederdelen, men den var alltså mycket tunnare och smidigare. Den är riktigt varm, jag satte på mig den i stallet idag och det kändes som att ha termobyxor på sig, trots det tunna materialet.

Som ni ser är den lång och täcker benen väldigt bra, men blir aldrig klumpig eftersom det finns dragkedjor både fram och bak. Man blir absolut inte rörelsehindrad utan jag pysslade med alla vanliga sysslor. När jag skulle böja mig ner för att fixa Sagas paddar drog jag bara upp dragkedjan en liten bit, hur smidigt som helst. Eftersom jag inte kan rida så har jag svårt att ge en utvärdering om hur det funkar när man sitter i sadeln men förhoppningsvis är vi snart tillbaka igen.

Det finns även en ficka fram där man kan förvara till exempel sin mobil, vilket är smart och praktiskt.


Min kjol är blå och i storlek M. Den satt bra men var kanske lite lös i magen när jag inte hade jackan. Jag är cirka 170cm lång.



Är otroligt nöjd över ridkjolen och glad att jag får chans att testa en så pass ny produkt. Det har ju som jag nämde i mitt tidigare inlägg varit väldigt nyfikna tankar kring produkten som är en av 2011:s nyaste och hetaste ridprylar. Detta är en mycket skönare och bättre lösning än att gå runt i termobyxor hela tiden. Vet redan att den kommer bli en självklar del i min utrustning!

Kommentarer
Postat av: Lina - Jultävling & nyårstävling i bloggen!

Kul att få läsa och se den! :) Är den lätt att ta av o på?

2011-12-14 @ 20:02:34
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0