Sjukhuset två dagar i rad

Hej mina kära vänner, jag har tillbringat två dagar med att besöka sjukhuset. Kommer ni ihåg omkullridningen i juni och felmedicinering som kom efter? Jag åt ju tabletter i fem veckor efter för magen och slutade med dessa för några veckor sen.

Nu har smärtan kommit tillbaka i magen och gjort att jag knappt kan äta. Igår åkte vi tillbaka till sjukhuset och fick träffa en ny läkare. Jag fick ta blodprov och det visade sig att mitt blodvärde var för lågt. Det bestämdes att jag skulle göra en gastroskopi idag för att dem var rädda att det var blod i magen.

Så idag var det alltså dags. För er som inte vet vad en gastroskopi är så är det när läkarna sätter ner en slang genom halsen ner i magen med en kamera på. Jag sa till läkarna att jag KRÄVER lugnande för att jag ville inte vara "på plats" mentalt när dem skulle utföra detta. Problemet blev bara att 2 sekunder (helt ärligt) efter dem satt in lugnande genom kanylen man får i armen körde dem ner slangen med kameran. Behöver jag ens säga att det lugnande aldrig hann börja verka under själva gastroskopin? När jag låg efter på min brits och väntade på svaren somnade jag in, jag var alltså vid medvetande under hela grejen trots att jag klart och tydligt sagt att jag inte ville det.

En halvtimme innan jag skulle göra gastroskopin började jag även blöda näsblod.
För er som inte vet så blöder jag näsblod kanske varannan dag. Har gjort det hela mitt liv och läkarna har prövat allt men utan resultat. Ingen kan hitta felet eller hur det ska lösas. Problemet med att jag blödde näsblod en halvtimme innan jag skulle göra detta var att mina näsborrar blev helt igentäppta med blod. Under en gastroskopi får du absolut inte andas genom munnen utan endast med näsan, men för mig blev detta då en omöjlighet då jag inte fick in någon luft. Det i sin tur ledde till att jag fick akut syrebrist, och kunde inte andas. Dem fick kalla in andra läkare som skulle ge mig syrgas samt hålla i mig för att kräkreflexerna satte igång och jag började skaka eftersom kroppen försökte få in syre. Alltså inte speciellt lyckat. Suck, min typiska otur.

Ja efter allt detta kom iaf läkaren och berättade att magsäcken är röd och att jag skulle eventuellt har bakterier och måste behandla med antibiotika. Men tills dem fått direkta svaren på det ska jag fortsätta med min andra magmedicin som jag fick tidigare i fyra veckor framåt samt nästa vecka gå till läkaren och kolla alla värden igen.

Som sagt, min vanliga otur med andra ord. Jag ska alltid lyckas med något!


Väntar på läkare och sjuksystrar..

Kommentarer
Postat av: Klara H

Blöder också näsblod hela tiden, funderar starkt på att bränna, har du gjort det :)?

2011-08-13 @ 01:37:51
Postat av: Emelie

Men fy! :o Läskigt med syrebristen också.. Krya på dig!

2011-08-13 @ 02:37:57
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Nadja

Fy fan för sån jävla otur! Otroligt respektlöst av läkarna att inte vänta tills lugnandet hade satt sig "/

2011-08-13 @ 08:30:24
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Min vän gjorde nyligen samma men hade en "bättre" operation än din. SKICKAR EN STOR KRAM! USCH så obehagligt de är.

2011-08-13 @ 10:28:48
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Nej men fy! Stackare!

2011-08-13 @ 11:16:47
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Uschdå! Hoppas du mår bättre snart :(

2011-08-13 @ 13:37:12
Postat av: Matilda

Låter inget vidare alls :( Hoppas att det blir bättre snart!

2011-08-13 @ 14:12:30
URL: http://pafyrahovar.blogg.se/
Postat av: Alexandra ♥

Herregud... Stackare!

2011-08-15 @ 13:20:23
URL: http://fjuarna.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!har jobbat på gastromottag, det du berättar ska du absolut berätta för chefsjuksköt där. Helt oacceptabelt. Att genomföra en gastro o du har näsblödningar kan vara direkt livshotande.

Tur att det hela avlöpte väl.

cyberkram

2011-08-15 @ 17:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0