Tävling Uppsala Ponnyklubb 5 september

Vi red först förklassen som var en vanlig L:C, alltså 90 cm. Vi gick nolla i grunden och sen mot första i omhoppningen som var en oxer med grind som kom i en skarp och klurig sväng efter sista i grunden så stannade vi en gång- jag hade för dålig fart och som sagt för taskig väg. Men efter det var vi nolla och hamnade på en 9:e plats, kul!

Sen var det lagklassen och där var det totalt åtta lag. Varje lag har fyra ekipage, och det måste vara från två kategorier-alltså b, c eller d-ponny. Först rider alla från alla lag en grundomgång, och de som har tre nollor går vidare till en omhoppning som är efter grundomgången.
Jag red sist i Sävas lag, och alla tre ryttare innan mig hade lyckats sätta nollor så vi var redan klara för omhoppning, ovasett hur jag red. Tur det, för att vi stannande på ett och rev näst sista. Stoppen var på samma som i tidigare klass fast åt andra hållet, jag hade helt enkelt låst mig.
Rivningen tror jag var för att vi kom för nära och jag såg inte avståndet innan. Men vi var alltså i omhoppning tillsammans med tre andra lag, så det betydde att vi som sämst kunde komma fyta totalt bland alla åtta lagen! I omhoppningen red jag sist igen, och innan mig så rev en ett hinder och de två andra blev tyvärr uteslutna. Kan ju tillägga att omhoppningen även går i L:B, så det blev alltså 10cm högre.
Jag och Rodis var sist ut, och vi satte nollan!
Kändes så himla skönt, allt flöt på i ett bra tempo med grymma svängar, jag skänklade och styrde och hon skötte resten. Ett PERFEKT avslut på dagen!!

Det är verkligen en stor omställning att gå från Saga till Ronda, speciellt också eftersom att jag inte tränat eller tävlat Ronda på över ett år. Men det är så himla roligt att rida ponny, jag njuter verkligen av det och det är så mycket lättare tycker jag än att rida häst. Så fort jag tänker Sväng halverar Ronda min planerade väg och jag satt och skrattade ihjäl mig under banan för att det kändes så jäkla kul. Det gäller att ta vara på den korta tiden som är kvar på ponny.

Så nu ligger vi fyra bland lagen, och nästa omgång är 3 oktober, alltså fyra veckor kvar! Jag kommer inte ha någon chans att träna innan tills dess, men det går nog bra ändå :) Nästa gång är lagklassen i L:B och omhoppningen i L:A, längtar så himla mycket. Att rida i lag är nog bland det roligaste man kan göra!

Tack till vår underbara hejarklack, alla grymma fotografer och alla som hjälpte till med allt. Ni är bäst!











Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Fina bilder! :D



Svar. Det är helt lugnt ;)

2010-09-06 @ 07:47:01
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Lina

Så kul! :D Jättefina tillsammans

2010-09-06 @ 08:48:01
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: vendela

va kul! :D

2010-09-06 @ 12:51:41
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-06 @ 21:56:00
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Anonym

Hej!

Jag försöker hitta nya "Blogglovinvänner" som har intressanta bloggar att följa och som också är intresserad av att följa min blogg. Är du intresserad av detta så får du gärna höra av dig, annars är det ju bara att du tar bort min kommentar.

Ha det bra! =)

2010-09-07 @ 00:33:00
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: vickan

grattis va kul :D superfina bilder! är du säker på att det är LB nästa gång? alla tidigare år har det bara varit LB i finalen? fast det var iofs i sthlm och där är det ju flera zoner så kanske lite annorlunda med final och sånt. :)

2010-09-08 @ 00:43:01
Postat av: Josäfin :>

sv: Jag mejlar bilderna jag tog till dig, om du vill ha :D

2010-09-09 @ 17:07:36
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0