Sprenger Dynamic

Jag och mamma var en sväng hos Stockholms Häst Butik för att jag skulle kolla bett. Jag har ett presentkort på väldigt mycket pengar där så jag tänkte passa på att kolla om jag kunde köpa bettet hos dem.
Tyvärr hade dem det inte, men jag har hyrt ett Sprenger Dynamic bett istället, samt lagt undan ett täcke.
Jag ska hämta täcket nästa vecka och tills dess ska jag även prova bettet, vi får se hur det känns! Sprenger betten har legat väldigt bra i Sagas mun tidigare så vi får se vad hon säger om det här.





Bettet beskrivs såhär (Hästbitens hemsida):
"Bett som är bra för hästar som har svårt att ta stöd på bettet. Ergonomiskt utformat vilket ger ett jämt tryck på både tunga och laner. Främjar att hästen tuggar på bettet och tar ett jämt stöd. Tjocklek: 14mm. Material: Aurigan med rostfria ringar."

Kommentarer
Postat av: Emma S

Sv; Ja verkligen! Och jag hoppas verkligen att han fortsätter är vara ute och tävla på banorna! Men det är verkligen inte samma sak med en annan ryttare. Det ska vara Edward som rider honom!

2010-10-15 @ 06:39:04
URL: http://littlemissjulie.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Du får gärna utvärdera det sen och skriva om de tar bättre stöd eller ej. Min dam har lite svårt med det, men har svårt att tänka mig att ett bett kan göra skillnad så.. Vad blev det för täcke? :)

2010-10-15 @ 09:00:51
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Liza Nilsson

Jag har samma bett och tycker det är jätte bra för min 7 åriga ponny , förut så var han inte jämn och så men det har blivit mkt bättre sen vi köpte bettet :)

2010-10-24 @ 16:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0