Löpskor

Jag har flera gånger blivit bedd att visa mina löpskor, alltså de skorna jag använder när joggar, löper eller övrig träning. Har nu tagit mig i kragen och fotat alla!




Det här var mina första riktiga löparskor, Nike Air Pegasus heter dem och jag köpte dem på rea för 800 kr, tror de ligger på 1200 ordinarie.
De är jättesköna och väldigt lätta vilket är ett av mina största krav. Dessa gav mig den första känslan av att "aha såhär ska ett par riktiga gympaskor kännas".
Jag använder dem dock inte så mycket idag, mest när jag ska ha idrott i skolan eller bara promenerar. De är inte 100% bra för mina fötter så jag försöker att inte springa för mycket.
Men jag tycker så himla mycket om dem så ibland fuskar jag haha.
Men absolut värda varenda krona!




Dessa köpte jag nu i vintras när det var så mycket snö och halt ute. Gick ju inte att jogga i vanliga skor, men dessa är perfekt då de har som dubbar under som gör att man får fäste.
Jag var rädd att de skulle bli för svåra att springa i; tunga, hårda, klumpiga men de är riktigt sköna!
Och vi hittade dem på rea för otroliga 499:-, istället för 1600:- som de kostar egentligen!!
Som sagt, väldigt bra skor att springa i på vintern, de är även vatten- och vindtäta vilket bara gör dem ännu bättre.




Mina guldklimpar!
Älsklingar, bästa skorna mf.
Dem här är mina absoluta favoriter av kanske alla mina skor jag äger.
När jag börjat springa lite mer seriöst var det dags att byta ut Nike skorna till ett par som verkligen passade mig.
Så jag och mamma bokade tid på Löplabbet och så fick jag göra massor med tester; springa på rullband med flera olika skor, mäta fötterna, gå på olika sätt, stå på speglar osv.
Till slut efter ungefär hundra par skor provade jag dessa och SMACK så hade jag hittat mina bästa kompisar haha. Detta var för två år sen och idag är de väldigt slitna som ni ser på bilderna, men ack så sköna.
Sitter som om dem vore gjorde för mig, lätta, andas ja helt enkelt perfekta.
Men smakar det så kostar det brukar man ju säga, dessa kostade 2000:- och sen kostade det att prova ut också.
Men väldigt värt om man löper mycket vilket jag ju gör, och speciellt då när jag var med i skolans lag och tävlade. Märket heter Mizuno och modellen Sole Ultra.


Det var mina skor det. Som ni ser är det väldigt dyrt med löp- och joggingskor men det är nästan ett måste för att undvika skador eller för att få ont när du tränar.
Du tjänar så mycket mer på att ha ordentliga skor istället för att få ont varje gång du ska springa, och hur kul är det egentligen?
Och skorna är oftast väldigt tåliga när de kostar så här mycket, som jag sa så har jag haft mina bästa skor i två år och använder dem i snitt varannan dag i alla miljöer; lera, skog, regn, hårt och mjuk underlag m.m.
Och gå gärna till affärer som Löplabbet och Intersport där man kan få hjälp av riktigt duktig personal.
Jag tycker att löplabbet är bäst, men tror att Intersport också är bra.


Kommentarer
Postat av: Lina

oj har du såå många par! :O

2010-05-18 @ 15:45:04
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0