Vad gör jag på Säva?

Många undrar vad det är jag gör på Säva. Just nu har ridskolan "sommarvila", det vill säga att alla hästar går ute på bete och gör ingenting. Då passar vi på att renovera och fräscha upp anläggningen!

Jag kom ju förra söndagen och på måndagen började jag jobba. Det vi gör är att vi först tömmer alla boxar så noga som möjligt, högtryckstvättar dem, grundmålar och sen målar dem med vanlig färg. Detta tar ungefär sammanlagt kanske 5 dagar och är minst sagt ett jobbigt jobb. Men det är kul när man är klar, för att man ser en sån stor skillnad! Vi målar även staketen runt själva stallet, målar ridhuset, fixar hagar, städar i sadelkammaren, har vanlig stalltjänst för de hästarna som är inne på nätterna osv. Jag kan säga att jag börjar halv åtta på morgonen och brukar sluta nån gång vid elva på kvällen, ni kanske förstår nu varför jag inte har så mycket tid att uppdatera haha.

Sen rider jag även några hästar. Just nu har det varit ungefär 3 hästar per dag, inklusive Saga. Det är både privatponnyer som ägarna vill ska ridas till, ridskolehästar som behöver trimmas och skadade hästar som ska sättas igång. Jag måste säga att jag trivs extremt bra med den här typen av jobb! Jag brukar rida första hästen nångång vid fem och sen rullar det på efter med dem andra.

Jag ska jobba nästa vecka också, men veckan efter det ska jag vara med på deras fälttävlansläger de har så då blir det inget jobb för mig. Jag försöker bli bättre på att uppdatera men som sagt, det är väldigt mycket att göra och det är väldigt kul!


Saga förra måndagen


Kommentarer
Postat av: nicole hartwig - hästblogg

rider du alltid med pelham? :)

2010-07-18 @ 14:49:28
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Fälttävlansläger - skojskoj! :D

2010-07-18 @ 15:10:48
URL: http://hfzn.wubi.se
Postat av: Lina

härligt men ansträngande låter de. :)

2010-07-18 @ 18:46:07
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Louise

Stackars häst! Hur kan du sätta på en remontnosgrimma när du rider med ett pelhambett? Var snäll mot din häst och sätt på en engelsk nosgrimma så hästen kan få komma undan din hand ibland också!

2010-07-19 @ 09:57:22
Postat av: EQUILINE ~

Erat stall ser jättefint ut, kan man få se lite fler bilder ? :)

2010-07-19 @ 22:21:20
URL: http://equiline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0