Kraft Sport

Imorgon ska vi till Foderboden för att hämta ny torv, jag ska samtidigt köpa ny kraft till Saga då den snart är slut. Jag tror att jag ska börja blanda in Kraft SPORT i hennes fodergiva. Jag har lagt upp ett träningsprogram dem närmsta veckorna där jag kommer rida två gånger per dag, vissa dagar. Plus att vi jobbar ju i djupsnö hela tiden, och jag känner att hon inte riktigt orkar ibland. Jag har redan ökat på högivan ordentligt under en tid men jag känner att jag vill prova att lägga till det här också. Jag kommer dock inte ge lika mycket som kanske en tävlingshäst på hög nivå utan en liten extra giva vid varje mål. Jag köper en säck och provar!


Kommentarer
Postat av: Frida

Är det inte så att ridning i mycket snö sliter väldigt mycket på hästens senor och ligament? Jag har alltid trott detta och är lite rädd att rida i för mycket snö ofta....Är det något jag bara fått för mej eller vad tänker du om ridning i snö? :)

Tack för jättebra blogg! :D

2010-12-26 @ 10:53:07
Postat av: Anonym

det tar 48 h att bygga upp musklerna efter hårt arbete.. sen är det då energin tar slut som det sliter. eftersom att det blir inte samma spänst i musklerna som kan ta en del av smällarn,( hoppning,snö) och det SLITER. var försiktig.

TräingsveckornA är en bra ide. Men ett optimalt schema är ju om det är en perfekt dosa av allt eller hur? styrketräning så hästen får vila uppsig, men då hästen "vilar" kan man ju köra ett dressyrpass med lydnad, tex. det tar tid att bygga upp hästen,det krävs diciplin och ´"rättvisa" för att få ett förtoende.. Sen krävs de båda för att få en stark å lydig häst!

2010-12-29 @ 21:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0