Dagens Ridpass

Första dagen på vår vecka med dressyrtema. Red på novabett och graman, då jag ville ha henne i en lite lägre form men fortfarande med bärhet, och att hon var allert och vaken. Jobbade i skritt först, fokuserade på att hon skulle trampa igenom. Mycket skänkelvikningar och övergångar.

Hon kändes så fin! Precis som min plan så hade jag henne relativt låg (med låg menar jag att hon stretchade ut hals-ryggmuskeln samtidigt som hon bar upp sig själv, var lätt i munnen och jobbade med övriga muskler) och det kändes som att jag kunde reglera henne rätt så mycket. Kul! Höll knappt i gramanen. Fokuserade på att rida mycket med säte och inverka så mycket som möjligt med endast det. Hon lyssnade bättre och bättre och i slutet räckte det med små, små signaler för att hon skulle lyssna, precis det jag strävar efter!

Växlade mellan skritt och trav och i slutet travade jag av henne i en fortfarande bärig men ännu ett snäpp lägre i formen, lyssnade riktigt fint!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det var faktiskt en väldigt smart idé av dig det här med tema veckorna, jag tappar också lätt motivationen på vintern. Kanske kör något liknande! =)

2010-12-15 @ 00:43:46
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Nadja

Man blir så positiv när det går bra :)

2010-12-15 @ 08:52:06
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0