Produktrecension

 


 

Produkt: Charles Owen The Hampton Hat

Produktbeskrivning: Hittar inte på svenska men här är på engelska; An SEI-approved helmet with a classic hunter profile. It is covered in thick pile velvet and has a neat, soft harness of Pittard's water and grease-resistant Nappa leather

Pris: Jag köpte min för 1900-2000 kr, hittar den som sagt inte på någon svensk hemsida men tror inte att det är så jättestor skillnad i butikerna i landet.

Utvärdering: Denna hjälm är bra för oss som kanske har råd att lägga ut hur mycket pengar som helst, men som vill ha en riktigt bra hjälm! Jag köpte min vintern 08-09 och jag har varit nöjd med den sen dess. Kan bli något varm på sommaren men inget man stör sig på så jättemycket. Den sitter skönt, stadigt och samtidigt snyggt. Det enda jag har att "klaga" på är att om man inte spänner hakbandet så att det sitter tajt (nu menar jag mer än normalt) under din haka kan hjälmen åka upp en bit på huvudet. Detta beror inte på att min hjälm är för stor, provade ut den noga med utbildad personal utan den är bara så att den höjer sig lite. Känner fler som har den och de upplever samma sak. Men som sagt, en väldigt liten sak och inget man tänker på egentligen. Rekommenderas varmt!

Betyg: 4 av 5

Finns att köpa i välsorterade hästbutiker, jag köpte min från Lyckås Ridsport



Update: Någon sa att hjälmen till vänster inte är en Hampton utan en Wellington alternativt JW, men det är fel! En Wellington ser ut såhär:

 


Kommentarer
Postat av: J

Den vänstra hjälmen är ingen Hampton, däremot en CO Wellington alternativt CO John Whitaker.

2010-04-13 @ 23:26:06
Postat av: Lina

Jag älskar min Charles Owen (modell JW) och den sparade jag till lääänge för att kunna köpa!

Hade dock hört att de töjde sig en del, så satsade på en lite för liten hjälm, vilken nu sitter utmärkt.

2010-04-14 @ 08:53:27
URL: http://sallberglina.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0