Svar;

Ja det blir många svar inlägg idag men har fått några anonyma kommentarer som jag vill svara på.

Hej!
Jag totalt älskar din förra ponny Ronda! Så fin! Kan inte du berätta lite om hennes stam, om hur hon har det nu, vem/vilka som rider henne? :)
Svar: Hej och vad roligt att du gillar henne så mycket :) Ronda är efter Opal B 70 och undan Ronja B-H, hennes morfar heter Grandor. Jag har försökt söka efter de men har inte hittat något. Hon har även mycket arab i sig, kollar man längre bak är det i stort sätt bara arabiska fullblod. Hennes stam som står i passet sträcker sig ända till början av 1900-talet, roligt :D Jag vet alltså inte så mycket om hennes stam, men duktiga hopphästar måste det vart eftersom hon blev så duktig! Just nu bor hon hos min moster på ridskolan Säva Ridcenter, de köpte henne av oss. Hon har det superbra, kunde inte fått det bättre. Hon har en stor box, går i stor hage med massor med kompisar och går få lektioner. Tydligen har hon blivit riktigt poppis på ridskolan och alla gillar henne. De tycker hon är så utbildad i både hoppning och dressyr, riktigt roligt! Hon är också ute och tävlar med lite olika ryttare och har bla vunnit en L:C och blivit placerade i L:D. Min fina duktiga Rodis! De som rider henne just nu är eleverna på ridskolan men hon har nyligen fått en fodervärd som rider henne oftare än de andra, det är även hon som ska tävla henne. Det går jättebra för dem och de blev placerade i sin första tävling tillsammans, grattis!

Jag saknar fortfarande Ronda sjukt mycket men det känns ändå så bra att hon står hos min moster och kusin, jag vet att hon inte kunde fått det bättre än där!







Världens finaste, hon stal mitt hjärta för fyra år sen och det kommer föralltid tillhöra henne.


Kommentarer
Postat av: Astrid

SV: ja visst är det snyggt? dock kopia av dyon..:P

2009-11-12 @ 06:40:11
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: cathie

Alla mina hästar har faktiskt inte brytt sig när man rycker manen förutom Moses, han blir hysterisk :P Men eftersom hans man är så sjuukt tjock, så är det inte fint när den är klippt, även om jag blir "tvungen" :)

2009-11-12 @ 10:09:06
URL: http://cathie.se
Postat av: J

<3

2009-11-12 @ 11:00:26
Postat av: Vegotjej

Hej. STORT tack för att du skrev på listan för ett förbud mot pälsindustrin :)

2009-11-12 @ 12:38:30
URL: http://vegetarianen.blogspot.com
Postat av: Åsa

sv: Ja, visst är dem!



Fin blogg :)

2009-11-12 @ 18:24:16
URL: http://hasteriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0