Stockholm International Horse Show

På lördagen hade vi fått VIP-biljtetter av Kristins pappa. Detta betydde att vi gick in vid ingången där alla ryttare går in ( Kristin stog bland annat och pratade med Ludger Beerbaum när jag ringde henne haha) och vi fick hänga av oss alla kläder i deras fina garderob vid Golden Gate. Efter det blev vi hälsade välkomna och fick ett blått band, en goodiebag som innehöll ett program och en bok om SIHS samt ett VIP-kort som vi fick ha runt halsen.



Efter det fick blev vi ledda upp till ett rum där det var väldigt viktiga personer (bland annat han som skapade Stockholm Horse Show samt ägarna av Samsung fråm Korea). Vi skulle få mat och äta, det var jättegott och trevligt. Sen skulle vi gå på rundtur och började att gå och kolla på omklädningsrummen, sekretariatet, förvaringen för alla scenkläder osv samt det bästa: Framhoppningen/ridningen. Eftersom att vi hade VIP-biljetter fick vi gå där nere hur mycket vi ville, och självklart ställde vi oss på framridningen när ryttarna började hoppa fram. Jag glömde tyvär tyvär min kamera så jag hade bara mobilen att försöka fota med.

Detta var otroligt lärorikt för oss. Jag önskar verkligen att alla kunde få se det för att man lär sig och upptäcker saker man annars inte fått chans till. T.ex. att ryttarna gör många missar, de måste sänka ner till 80 när hästen plötsligt inte vill hoppa, de råkar rida in i varandra och de har grymt lite plats att rida fram på! Det är på något sätt skönt att se att de inte är perfekta, något de kan verka vara så fort de kommer in på banan. Nej, det var verkligen sjukt roligt och jag är så himla, himla tacksam att jag fick chansen.

Vi hade väldigt bra platser också, VIP-stolar och långt nere så man såg allt i minsta detalj. Även när vi var här idag på söndagen och kollade på hoppningen på morgonen hade vi jättebra platser tack vare Agria eftersom att vi har Saga försäkrad där. Även idag såg vi allt himla bra och det var så mycket roligare än att sitta högt upp.

Ja, jag sa ju som sagt innan att jag inte skulle gå på Globen något alls iår, och se vart det slutade haha! Men jag skulle aldrig bytt ut de här upplevelserna mot något annat! Och nästa år tänkte jag och Kristin försöka vara funktionärer kanske, om vi inte lyckas få VIP-biljtter igen haha :P Och sen ska ju jag och mamma till Falsterbo i sommar också, något att verkligen se fram imot.

Här kommer lite bakom scenen bilder;

Det stog en tv precis framför oss som alla ryttare samlades framför när en annan var inne på banan för att se hur det gick. Han framför mig är kampsportaren Musse, han var där och fotade. Tydligen kände han Helena Lundbäck och Malin också.


Ekipage inne på framhoppningen

Jessica Kürten väntar på att få komma in i arenan (vi sprang upp för att hinna se henne rida sen haha)

Och här kommer några hästbussar

Jag vill HA! Haha :P

Kan ni gissa vems? ;)

Har haft en sjukt underbar helg!!!
Vilken dag/show gick ni på i helgen?

Kommentarer
Postat av: Sophie

Vad kul att få vara vipade! :)

2009-11-30 @ 08:43:15
URL: http://snopans.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag var funktionär :)

2009-11-30 @ 13:03:09
Postat av: hanna

hahaha malins? ;)

2009-11-30 @ 22:50:10
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mallan brallans kanske ?;) JAG SÅG ROLFS =dd

2009-12-01 @ 10:27:58
Postat av: Anonym

vart satt ni någonstans?

tror jag såg dig en gång? ;-)

2009-12-01 @ 21:33:28
Postat av: elin

2009-12-01 @ 21:34:03
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Olivia

var funktionär så såg allt ;)

2009-12-03 @ 13:18:37
URL: http://oliviasahlins.blogg.se/
Postat av: Carro

Inte svårt att gissa vems H&M's bussen är. =P

2009-12-03 @ 16:55:22
URL: http://iamcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0