Ändrade planer

Hej!
Det blev lite ändrade planer för dagen. Meningen var att jag skulle till Ryttarstadion för att kolla på SHG och träffa Kristin men mamma hade pratat med en tjej som sålde en häst så vi åkte och provred den istället.
Jag träffar Kristin imorgon istället!
Den stog i Vallentuna så det var rätt så nära oss.
Det var en 9-årig valack som var hela 177 cm i mankhöjd, en riktig bjässe alltdå!
Men världens snällaste, älskade att pussa och mysa.
Hade tävlat upp till 120 cm med placeringar och var redo att starta 130 cm.
Superhärlig att rida och verkligen inte så tung som jag hade förväntat mig med tanke på hans storlek.
Hoppade ett hinder som låg runt 130 cm, inga problem alls för honom.
Fick också gå ut och hoppa några språng upp och ner för deras bank, inga problem där heller.
Det enda som oroar mig är hans storlek.
Är han för stor för mig?
Han kändes inte alls för stor när jag red, så då borde det väl vara okej?
Åh, jag vet inte!
Är ju säker på exakt allt förutom att han är så stor.
Vad hade ni gjort?
Bilder och filmer kommer, har ingen lust att hålla på att krångla in dem på nya datorn just nu.
/ Sabina

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så länge det är mest ben på hästen och att den inte är så tung tror jag inte 1.70 ska vara någon fara. Hellre en hög häst en en lååång, det blir så jobbigt att rida ihop ju. Lycka till!

2009-08-29 @ 23:30:28
URL: http://hannasvedlundstahl.blogspot.com
Postat av: klara

säger som hanna, på höjden skulle jag köpa hästen men om han är lång kanske det blir svårare om inte du är så lång

2009-08-30 @ 10:54:20
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Jack

Är det bara jag som tycker att blondinbella ser ut som en cykel?

2009-08-30 @ 14:20:14
URL: http://paraplyjack.blogg.se/
Postat av: Sabina svarar

Hanna- Jo precis, så tänekr jag också! Alltså han är ju inte så jättekort direkt heller, så jag oroar mig för att det blir för mycket häst för mig :/ tack så jättemycket!



Klara- Jag är ju inte så jättelång, 170, och han är lång så det kan bli ett problem :/

2009-08-30 @ 16:08:25
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Astrid

Alltså jag kollade på hästar runt 165 (jag är 163) men det landade på en som är drygt 172cm. har inte tyckt att det har varit så farligt han är trots allt 75%fullblod. men ibland önskar jag att jag hade en mindre häst, för även om de är "lätta" så blir det mer häst att rida ihop och hålla koll på. Lycka till!

2009-09-04 @ 14:08:29
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0