Intressant läsning

Jag satt och googlade på nya övningar att börja med när jag stötte på det här:

" I maj började jag springa som nybörjare, men tyvärr har jag gått upp i vikt två tre kilo till följd av det. Nu kan jag knappt komma i mina jeans. Hur ska jag göra nu? Äter jag fel? Jag springer oftast direkt före frukost, vilket funkar bra för mig. Hur ska jag göra för att gå ner dessa kilon?

Många hälsningar, Helena S

Generellt skapar inte löpning mer muskler, men det händer däremot att en del samlar på sig vätska i benmusklerna när de börjar träna. I de flesta fall är detta en övergående process. Kosten är naturligtvis en viktig faktor. En del tror att de kan äta vad och hur mycket som helst så länge de motionerar. Om ditt energiintag är större än din förbrukning kommer du att gå upp i vikt. Att träna före frukost har blivit populärt då det visat sig att fettförbränningen kan bli något högre än om du tränar efter frukosten. Men träning med tömda energidepåer ställer vissa krav. Träningen måste vara lågintensiv och inte pågå längre än 40 minuter. Annars börjar du bryta ner din muskelmassa för att utvinna energi. Mitt råd är att så länge du inte går upp ytterligare kan du ha is i magen. Troligtvis kommer du att minska i vikt om du fortsätter träna och äta bra mat i lagom mängd.

Jonas "

Källa


Det här stämmer väldigt bra! Jag har ju precis "börjat" jogga igen efter ett långt uppehåll, och mina lår har bara blivit större. Inget som jag bryr mig om egentligen men jag funderade bara på det eftersom att de förut blev mindre när jag joggade. Så kanske har det samlats vätska i mina benmuskler som kommer gå över om ett par veckor. Intressant iallafall var det, och inget jag hade hört talas om innan! Alltid ska man lära sig något nytt haha :)


Kommentarer
Postat av: Ebba

Kan du vara snäll och rösta på mitt foto här

http://evelinaylwamatilda.blogg.se/2010/may/fotobidragen.html#comment

2010-05-26 @ 07:14:06
URL: http://ebbagratte.blogg.se/
Postat av: Ebba

Ojsan, glömde att skriva att jag är nr två i tävlingen!

2010-05-26 @ 07:14:46
URL: http://ebbagratte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0