Bildäck är underskattade

Då mina hinderstöd är trasiga har jag helt enkelt fått improvisera med det som finns på gården.. Haha känns väldigt oproffsigt men vad gör man inte för att träna? Huvudsaken är ju att jag och Saga får ut något av träningen vilket vi fick! Ibland funkar helt enkelt bildäck lika bra som hinderstöd..

Jag la iaf fram tre bommar där den i mitten var upphöjd, med cirka 3,20m mellan bommarna. Hade även en lös bom på andra långsidan av paddocken. Jag gillar den här typen av övning då jag alltid brukar fokusera på att hitta ett jämt tempo innan, genom och efter vilket jag och Saga alltid behöver träna på. Blir med andra ord en del lydnad i övningen.




Saga kändes superfin hela passet och var verkligen GLAD över att få börja jobba med bommar och småhinder igen! Jag har planerat in att snart åka iväg på en Pay & Jump och hoppa 70 och 80cm, bara för att vi ska komma igång. Vi ska dock hoppa lite mer innan, men om några veckor blir det nog.



Kommentarer
Postat av: Alice

Man tager vad man haver (: I ett stall där jag stod använde vi dunkar att ha som hinderstöd + hinkar, haha. Det funkade också riktigt bra, det vill säga, de dagar som det inte blåste ;)



Btw, du vet inte någon som är på jakt efter ett Horeware supreme heavy i strl 155?

2012-04-16 @ 14:29:35
URL: http://flyinguphigh.blogg.se/
Postat av: Malin

Fin blogg

2012-04-16 @ 20:49:16
URL: http://malinottenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0