Hoppträning 5 juni

Idag var det alltså hoppträning för Caroline. Förutom den hemska omkullridningen i föregående inlägg gick det otroligt bra!

Vi jobbade lite markarbete först på rak linje. Det var en övning som började med att trava in över ett kryss och sen var det ett galoppsprång till en oxer. Ju mer vi höjde ju mer fick Sag ta i och verkligen hoppa upp sig vilket var bra för henne. Sen gick vi över till diagonaler vilket ibörjan var lite svårt för att vi innan endast hoppat på rakt spår. När jag tänkte på yttersida och fångade upp henne i svängarna kom vi bra på hindrena men så fort jag inte hann ta upp henne ur svängarna tappade jag henne.


Sen kom då vår omkullridning. Jag kastades några meter fram och rullade runt, Saga föll och låg kvar. Efter ett tag reste hon sig och gick två steg, sen stannade hon vid mig. Jag själv fick ingen luft och benet krampade, men efter ett tag kunde jag andas rätt igen och reste mig upp. Saga mådde bra och visade ingenting tack och lov. Jag valde att fortsätta träningen men med ett lite lugnare tempo, jag tyckte att det kändes bäst att sitta upp igen så att varken jag eller Saga låste oss eller fick några hjärnspöken till framtiden. Min fina fina Saga jobbade som om inget hande hänt, hon ställer verkligen upp i vilket läge som helst, jag är så glad att jag har en sån stjärna till häst. Hon är mitt allt!



Vi kom lite i otakt precis ibörjan men dem två sista sprången kändes så bra! Jag är trots olyckan väldigt nöjd med den här träningen!


Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg - tävling i bloggen

skönt att det gick så bra trots olyckan! är riktigt läskigt att gå omkull och det känns så onödigt att gå omkull pga dåligt underlag(vilket hänt mig med).

2011-06-06 @ 09:00:21
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0