Och vinnarna i Libresstävlingen är:

Nu har vi gått igenom alla bidrag och kommit fram till vilka vi tycker förtjänar varsitt pris! Det var som sagt väldigt svårt och jag funderade ett tag på att lägga till ett fjärde pris då vi hade lite svårt att bestämma oss ett tag..

Men nu har vi alltså bestämmt oss! Vinnarbidraget till "Häst och Höst" är:
Hästar och höst är härliga turer i skogen, skogen blir ett enda hav av olika färger som faller där på stigen framför dig.
Hästen och du i en vild galopp över åkern som precis fått sin sista skörd!
Du känner doften av höst, drar in den friska lukten och stryker hästen sakta över vinterpälsen som börjat titta fram.
Hösten är frisk, vind och blåst, strålande sol. Alla regniga dagar räknar vi bort för en solig höstdag slår allt.
Vad passar då inte bättre än en härlig och uppfriskande tur i skogen!
På hösten kör man på, för tävlingarna håller på  att ta slut och det är ibland tävlingar flera helger i rad! Men det är livet!
Hästar är livet, hur kan man leva utan hästar!
Hösten vore rena rama skiten utan dem! En dag, en natt utan en häst är en plåga!
Hösten och hästen är ett!
Man får passa på för hösten är årstiden innan vintern! Vinterns kalla dagar känns in i märgen! Hösten finns för att härda! Härda din kropp för den kyla som väntas! Det är nu man ska passa på! Rida ut, träna på ridbanan för snart väntas ridhuset!
Snart är värden vit! Men just nu, idag, är hösten här! Njut av alla färger!
Ta fram kameran och rid ut och fota! Bilderna kan inte bli vackrare än nu!
Lev livet för nu är det höst!

Tjejen som skrivit den här dikten heter Agnes Cornelia Åberg, stort GRATTIS TILL DIG! Juryn tyckte att texten var otroligt genomarbetad och välskriven, men framförallt väldigt fint skriven. Agnes fick verkligen fram hur fin och underbar Häst och Höst är tillsammans! Du får 3 biljetter till Göteborg Horse Show och ett schabrak från Libresse. Grattis igen!

På andra plats har vi:
Något jag tänker på varje dag är hur sjukt tacksam jag är som får hålla på med det jag älskar varje dag, jag har en alldeles egen häst att ta hand om som baaaara är min :)
Så dom hära kalla höst/vinterdagarna när man verkligen drar sig för att åka upp till stallet, då soffan/sängen är bra mycket goare och varmare, brukar jag tänka på alla själar där ute som faktiskt inte får/har möjlighet att faktiskt få ha en egen häst. Plötsligt flyger ridkläderna på och man är redan iväg upp till stallet för att pussa på sin häst :)
Så jag vet inte riktigt om detta är ett "hästhösttips" eller något, men till alla dom som drar sig för att åka till stallet nu när det är ruttet väder, eller drar sig för att rida då det är svinkallt: Tänk att du får göra det du älskar varje dag, du har en alldeles egen häst som du får bestämma mat, täcken och ridpass till och du får faktiskt frisk luft+motion varje dag :D
Hade man inte haft ett så stort ansvar som vi hästägare har varje dag, så hade man nog inte kommit utanför dörrn mer än när man ska till och från skolan! Iallafall jag, haha ;D

Grattis till Jennifer Bergström! Det jag och juryn gillade med den här texten var att Jennifer lyfter fram hur lyckliga vi med egen häst är och att vi alltid ska uppskatta det, även den här årstiden när det mesta känns tungt och kanske lite jobbigt. Riktigt bra skrivet! Du kommer få 2 biljetter till Göteborg Horse Show samt ett sadelöverdrag från Libresse.

Och på tredjeplats har vi:
Hösten är för många den tråkiga årstiden mellan en varm sommar som man längtar tillbaka till och en kall, mörk vinter som bara är till besvär. Men som ryttare tänkte jag på ett annat sätt för att jag får verkligen uppleva hösten! Många andra ser bara hösten på stan och på vägen till skolan, men jag får se den ute i naturen, där hösten bara är vacker.

Som ryttare får jag uppleva hösten där den är som bäst!
Jag kan ta ut min häst och rida ut i skogen och bara njuta av alla färger och för att det äntligen inte är för varmt för att rida. När jag skrittar ner i Hågadalen under höstens vackra dagar med några vänner och får se den vackra miljön får jag verkligen en ”må bra” känsla. Dessutom måste det vara bästa årstiden att fota sina hästar i!

De minnen jag har från hösten är framförallt underbara uteritter. Men även att se min fina häst i hagen med orangeröda träd i bakgrunden och att hästarna sätter päls är fint.

Vi ordnar varje år en halloweenövernattning för barnen i stallet som också är höjdpunkten på november. Där kopplar jag hösten på så sätt att när det är höst är det äntligen snart dags för Halloween, då får man börja längta och förbereda!

Ett tips för hösten: Rid ut nu när det är lagom varm och när det än inte är vinter och för mörkt!

En bifogad bild:


Grattis Klara Hovstadius!

Klara ansträngde sig; hon skickade in en text, en bild och även en film. Det visar att hon verkligen försökt! Texten innehåller massor med tips om vad man kan göra med hösten med sin häst. Bra jobbat! Hem till dig kommer 4 stycken stallpaddar från Libresse skickas!


Kul att så många var men och ett otroligt STORT TACK till Libresse som har sponsrat med alla fina priser! Och Grattis igen till alla som vunnit!

Kommentarer
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

Grattis till er! :) Mycket bra texter

2010-11-25 @ 10:55:28
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Klara Hovstadius

WIHO TACK :D:D!<3

2010-11-25 @ 11:48:05
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Jennifer

TJOHOOO :D



Tusen tack Sabina!!! Är helt överlycklig :D

2010-11-25 @ 11:50:08
URL: http://jenniferbergstrom.blogg.se/
Postat av: Ulle

Grattis till dom! =)

Undrar lite över remonttränset du köpte från Hööks. Är du nöjd med det? Verkar kvalite`n ok för det priset?

Tack på förhand! =)

2010-11-25 @ 13:15:01
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: jossan :DD

Sista chansen att delta i månadens tävling på min blogg!

Var med du också ;)

Klicka på den här länken för att komma till tävlingen: http://josefineelovsson.blogg.se/2010/november/tavling.html



Lycka till!:D

2010-11-25 @ 16:04:33
URL: http://josefineelovsson.blogg.se/
Postat av: warnmark -hästblogg

Sv; Nejnej, det gjorde jag inte. För som du skriver så frågade du :). Dom jag syftar på ifrågasatte med en gång :/

2010-11-25 @ 16:43:36
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

SV: amen sååå synd!!! jagvill allt ha ett tröstpris :(

2010-11-25 @ 20:31:50
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna en reflexgrimma

Grattis klara! :D

2010-11-25 @ 20:35:07
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Micke

Fan va roligt! Ser verkligen fram emot lite intressant läsning såhär i höstmörket! :D Förresten, tror jag kommenterade något inlägg om ridtäcken förut, vore toppen om jag fick lite tips på vart man hittar STORA ridtäcken. För våra är ju ganska jämnstora och ungefär samma modell, så om de funkar på Saga borde de funka på Acke tycker jag. :) Har inte hittat något stort nog än nämligen, och vi är i STORT behov av ett bra, helst med lite foder, regntätt, och gärna någon reflex. :)

2010-11-26 @ 02:51:59
URL: http://weeazel.blogg.se/
Postat av: Agnes Cornelia Åberg

Jätte glad att jag vann<333

Men har svarat på ditt meijl men dock inte fått tilbaka. Har du skickat priserna?

Vad var det för några biljetter till Göteborg horse show?

2010-12-08 @ 16:45:52
URL: http://ponyjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0