Dagens Ridpass

Idag red jag en ny övning från min nya bok vilket bestog av bom-oxer-bom-oxer-bom-oxer-bom.


Övningen var mycket givande. Jag hade cirka 3 meter mellan varje bom och hinder, lite mer. För Saga var det bra för att hon var tvungen att korta ihop sig och inte rusa mellan samtidigt som hästarna får jobba. Du kan göra övningen svårare genom att lägga till fler hinder. Oxrarna var först på 50 cm och i slutet låg den sista på cirka 1.10. Red fram med mycket lösgörande som flyttningar, öppnor och tempoväxlingar. Saga var så fin! Samlad och mjuk i båda sidorna samt bärig. Kändes vaken och alert i övningen och hon var väldigt rädd om sig när vi höjde lite. Hon rusar inte mot hindrena lika mycket som tidigare vilket känns väldigt skönt.

En jättebra övning som verkligen rekommenderas! Jag har bilder att visa också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0