Dagens Ridpass

Kom sent idag till stallet men det spelade inte så stor roll, red iallafall.
Månen var som en lampa och just då, under den stunden när det känns som att man själv och hästen är de enda som existerar, snön är sådär extra vit och luften känns underbar i näsan, vägen framför en är helt upplyst av en måne och hästen känns som en förlägning av sin egna kropp; då önskar jag att livet kunde stanna upp för ett tag.


Bortsett från att jag känner mig ovanligt poetisk (vet inte vad det är för fel på mig idag, tror att det har något med hemlisen att göra kombinerat med hoppträning imorgon) så gick ridningen grymt bra.
Red dressyr i paddocken, mycket lösgörande.
Hinderstöden från förra gången stod kvar så vi fortsatte lite på de spåret.
Idag la jag till mycket skänkelvikningar på diagonalen och öppna på långsidorna samt tempoväxlingar i traven.


Lyssnade riktigt, riktigt bra.
Vet att jag tjatar om det men man känner verkligen skillnade på hennes gång från varje pass.
Och jag märker även att jag själv har kommit in i "stor häst-steget", för två måndare sedan kunde jag sitta ner i hennes trav max ett varv medans jag idag inte har problem att klara av ett normalt pass- jag sitter till och med bra faktiskt.
Känns ändå skönt att kunna känna sånna utvecklingar själv!


Blev inga bilder idag men bjuder på en bild på ett träns som jag vet några bloggare har köpt-även jag tillhör den skaran nu. På Ö&B för 59 kr.
Är meningen att det ska se ut som Mikaelas sen men har inte hunnit köpa flärp och rem, ska försöka göra det imorgon då jag inte börjar förens tolv och har endast en lektion.
Imorgon tänkte jag även gå förbi Stockholms Häst Butik för att prata lite med ägarna samt att titta runt och kanske fota om jag får.
Skriver såklart här sen.



Har smörjt det några gånger nu och måste säga att det satt väldigt bra på Saga. Tycker att nosgrimman är snygg och stilren. Än sålänge kan jag inte hitta något att klaga på, det ändå är att det kanske är lite stelare än andra träns men inte så jättemycket. Ett riktigt kap!

Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: nej tyvärr inte.. men tänkte att jag kanske skulle kunna filma om jag är där då!:D

2010-01-25 @ 23:04:12
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

2010-01-25 @ 23:08:02
URL: http://as
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: ja jag hoppas kunna komma dit och titta:) är nog där på dan och rider de andra två. men tar med mig kameran om jag hinner ut om du vill:)

2010-01-25 @ 23:09:01
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Tyra

Hej Sabina!

Måste bara säga att din blogg är bäst :P

2010-01-26 @ 19:55:03
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorrtyttare-Just nu: Vinn Schockemöhleschabrak sponsrat av Stockholms Häst Butik!

Tyra: TUSEN TACK!! :D Jag blir jätteglad :P

2010-01-27 @ 00:02:17
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilket ÖB var du på? :)

2010-01-27 @ 21:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0