Årsresumé 2010: Januari, Februari, Mars

Nu kör jag igång! Hela mitt 2010 ska sammanfattas och jag har delat upp det i fyra delar.

Januari
Alla var chockade över den stora mängd snö som kommit under vintern och för mig var det ett stort problem som går till stallet varje dag genom en skog.. Men jag kämpade på! Skolan drog igång igen och jag var fortfarande tveksam på om jag valt rätt. Shoppade också onaturligt mycket, egentligen hela det första halvåret av 2010. Det blev mycket ridning i snön och det tyckte vi båda om väldigt mycket. Vi utvecklades också tillsammans, även om det kändes till och från vissa dagar. Mitt ligament skadades ordentligt vilket gjorde att min fot var svullen ett bra tag- den är fortfarande inte helt bra. Hade en tävling i samarbete med Stockholms Häst Butik där man kunde vinna ett Schockemöhle schabrak, den tävlingen blev riktigt populär!




Första bilden är efter en kväll när Saga hade fått kolik. Tack och lov var det inget allvarligt och något jag kunde lösa hemifrån. Andra bilden är en av dem backarna jag går för att komma till stallet, kan faktisk säga att det är mer snö i år. Tredje är från ett ridpass på Gladö som jag kommer ihåg gick bra. Fjärde är efter en uteritt och sista är under en uteritt på ängarna i Vidja. Underbart väder var det!



Februari

Minns inte så mycket av februari, mest att det var snö i stort sett hela tiden. Träningar blev inställda för att det inte gick att åka med transporten. Vi var iallafall iväg på vår andra Pay & Jump på Runsten som gick superbra! Hade jättemycket att göra i skolan och på jobbet, kommer ihåg att jag började må sämre i den här månaden då det var så mycket att göra hela tiden och jag hittade aldrig en balans imellan allt. Fortsatte att shoppa mer än vanligt..




Första bilden är ett schabrak jag köpte i samma veva som min shoppinghysteri, ett grönt GG som jag iof älskar haha. Andra bilden är när jag, mamma och hennes kompis var och provred fullblod på Täby galopp, det var så häftigt! Tredje är efter vår andra Pay & Jump, nolla i ena klassen och ett ynka skitpet i andra, så nöjd. Fjärde bilden är på Saga efter innan ett ridpass och sista är ännu en shoppingpryl, världens bästa skritttäcke som är fodrat och har reflexer.



Mars

Jag var sjuk nästan hela Mars, vilket ledde till att jag missade mycket i skolan och orkade lägga lika mycket energi på allt som jag brukar göra. Provred ett sto som jag föll för helt och jag började fundera på vad jag skulle göra. Funderade ett tag på att sluta på IB och börja på ett hästgymnasium till hösten, men till slut bestämde jag mig för att stanna kvar. Tur var det! Jag och Saga gjorde vår första lokala/regionala start som gick över förväntan! Tyvärr rev vi sista hindret i 1.10 m men jag var så nöjd! Min shoppingturné fortsatte...



Första bilden är från vår första start, kommer ihåg att det var så himla lerigt och äckligt. Andra bilden är på mitt trejde par Tretorn inom 2 veckor då alla gått sönder. Även dessa gjorde det men till slut lämnade jag tillbaka dem och tog pengarna istället, orkade inte! Tredje bilden är från en hoppträning för KG och fjärde är från en dressyträning för Kicki.

Nästa gång blir det April, Maj och Juni :)



Kommentarer
Postat av: Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Intressant resumé. Ser fram emot nästa månader.



Var med och tävla om benlindor i min blogg.

2010-12-29 @ 14:16:52
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

Skönt att du delat upp det! Vad var det för sto?

2010-12-29 @ 19:25:36
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Maria o Pearl - Inte riktigt som dom andra barnen

intressant!

2010-12-30 @ 00:44:23
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0