Hoppträning 6 April

Jag orkade inte skriva igår när jag kom hem. Har inte klippt ihop filmen heller men det kommer ikväll :)

Hon var så himla fin på framridningen, hon har nog aldrig varit så fin förut. Bar upp sig, lätt i handen, reglerbar och väldigt mjuk. Även KG var alldeles förvånad över hur fin hon var. Men sen när vi gick över till hoppningen blev hon som en annan häst. Rusade, stel, kom inte loss alls och gjorde bara som hon ville. Det här med att hon skulle ha blivit för lydig på pelhamet är jag väldigt tveksam till nu för att så kändes det inte igår. I slutet fick vi till en någorlunda bra rytm och flyt men innan det var det mesta kaos. Efter hindrena drog hon bara iväg och det kändes som det gjorde ibörjan när vi köpte henne, att hon inte lyssnade alls.

Men, men sånna här dagar finns ju också :) Det är bara att träna vidare. KG tyckte att jag skulle försöka köra mer dressyr för att verkligen få loss henne och kanske be min dressytränare att rida henne lite, så jag ska prata med Kicki. Vi ska dit nästa vecka iallafall.



Kommentarer
Postat av: fanny

Hej :)

vilken fin häst du har :)

kolla gärnna in min häst blogg med :)

2010-04-08 @ 14:36:08
URL: http://Fannytheviltwin.devote.se
Postat av: Karin

Det är en känslig och fin häst du har! Med mer dressyrarbete kommer hon bli ännu bättre!

Snällt att vi får ta del av filmer :)

2010-04-08 @ 16:08:01
Postat av: Erika

Hon ser ju jättetrevlig ut på framridningen, hon såg riktigt snygg ut. Men jag tor ratt du behöver öva på eftergiften över hinder. Det blir lixom som om du håller fast henne. Har haftsamma problem själv :/

2010-04-08 @ 18:38:55
URL: http://nogg.se/shazli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0