Svar på frågorna

Här kommer svaren från frågestunden:

Hur ändrar man sin blogg så den ser ut ungefär som din? hur ändrar man headern?
Svar; Jag har först valt ett tema som vanligt, sen har jag ändrat färger, linjer och alla andra detaljer så som jag ville ha det. Ett starkt tips är att gå in på Designa Din blogg, sök på google så hittar du den. Jag har lärt mig allt därifrån. Headern har jag gjort i ett program på internet samt i paint. Satte ihop lite olika bilder och gjorde ramar, och så blev det så. Hur man ändrar headern får man också hjälp med på hemsidan jag pratade om innan.

 

Du verkar ha så otroligt mycket grejer! ska du inte ha någon bloggloppis någon gång ? :D
Svar; Haha ja, jag har alldeles för mycket saker! Jag hade faktiskt tänkt att ha en bloggloppis och sälja alla mina saker från ponnytiden eftersom att jag har gått över till häst nu. Det är både märkessaker och vanliga, mycket täcken men också jättefina benskydd, träns, förbygel och något schabrak också. Plus tusen saker till ungefär! Håll utkik här i bloggen så kommer det ett inlägg snart, ska bara fota allt och så ;)



Såg ditt inlägg hos stina lee om att din pappa bara stack...Stack han när du va bebis eller?
Svar; Nej, jag har aldrig träffat min pappa. Han stack innan jag var född. Men vill inte träffa honom heller, iallfall inte just nu för är fortfarande för arg på honom haha. Men i framtiden så kanske jag har ändrat mig?



 Du verkar stå ronda oändligt nära, var hon en speciell ponny?
Svar; Grejen med Ronda var att jag var skötare på henne ett år innan jag fick henne och hon var en sån problemponny på ridskolan att ingen i stort sett tyckte om henne, vilket jag kan förstå med tanke på hur hon betedde sig. Men jag vet inte, jag såg väl något speciellt i henne och kunde inte släppa taget när jag väl sett henne första gången. För att hon var alltid snäll mot mig, jag fick göra allt ingen annan fick. Först hyrde vi henne bara som sommarhäst, men sen köpte vi henne. Jag var tolv och kunde i stort sett inte så jättemycket, inte Ronda heller förutom att vara problematisk. Men jag älskade henne och gör det fortfarande, så den vägen vi har gått och allt det vi har gått igenom går inte att beskriva. Det är också anledningen till varför vi har den relationen vi har idag, jag kan henne utan till och hon kan mig utan till. Vi har hjälpt varandra så sjukt mycket, och utan varandra hade vi inte varit så som vi är idag. Jag vet att Ronda är den enda saken som har fått mig att fortsätta kämpa. Jag kommer aldrig att kunna släppa henne, för att hon är fortfarande min själ och mitt hjärta och kommer alltid att vara det ;) Hon är bevisat att allt går om man vill ,precis allt och vad du vill.

Kan tyvär inte skriva allt, skulle bli flera sidor men kanske kan gör det någon annan dag.


Var ronda din första egna häst? :)
Svar; Japp, hon var min första. Inte den idealiska "förstaponnyn", men det är tack vare henne jag lärt mig allt jag kan idag ;)



Vad har du för mål inom ridsporten?
Svar; Oj, svår fråga! Jag har ju precis köpt stor häst nu, och målet på kort sikt nu är väl att vi ska lära känna varandra och träna för att bli bättre, båda två. Hon är ju rätt så ung fortfarande men vi sattsar på att starta iallfall upp till L:A hoppning unghäst innan vi går upp på högre höjder. Vad det blir av framtiden vet jag inte just nu, men jag har haft ett mål sen jag fick Ronda och det var att få starta ett SM någon gång i mitt liv. När det blir vet man aldrig, men förhoppningsvis inom några år ;)



Hur länge hade du ronda?:)
Svar; Hon kom hem till oss 10 juni 2006 (ett datum jag alltid kommer att komma ihåg, funderar tillockmed att tatuera in det haha) och hon åkte till Säva 10 juni 2009, tre år på dagen. Fy vad hemskt det var, kommer ihåg den dagen som en bomb som exploderade och utplånade hela livet.. Men hon blev Sävas på riktigt 7 augusti 2009. Så vi ägde henne i tre år och två månader.



Är ronda såld?
Svar; Ja, hon såldes i augusti i år.



Är ronda såld till säfva ridskola? Anser du att du är en duktig ryttare? Vad har du för mål inom ridningen/var ser du dig om 10 år?
Svar; Ja, Ronda är såld till Säva Ridcenter, det är min moster som äger det så det var därför det kändes okej att sälja till en ridskola då jag vet hur hon har det, vet att hon inte alls går mycket, hon är ute och tävlar, står i box och är ute i stor hage, får grymt mycket kärlek och om hon någonsin säljs i framtiden är jag första köpare hehe ;) Jag anser mig vare en någorlunda duktig ryttare. En riktigt svår fråga egentligen, för att i mina ögon blir man aldrig en fullärd ryttare så jag vet inte riktigt. Men lite kan jag väl, hoppas jag haha! Nä men, vet att jag har bra sits och bra tålamod och läser hästar lätt, men vet också att jag har många svagheter som jag jobbar på varje dag. Målen kan du läsa om några frågor längre upp. Om tio år hoppas jag att vi har flyttat till en egen gård där jag förhoppningsvis har några hästar som jag tävlar med. Ett annat alternativ är att jag tar imot problemhästar och jobbar med dem, jag älskar utmaningar och problemhästar är jag alltid glad över att ta imot haha. Jag kommer nog också sattsa på min utbildning, därför har jag valt det programet jag läser idag.

Har lite planer på att åka utomlands och ta med mig hästen också, så man vet aldrig om jag sitter på en gård på Irland med ett stall fullt med hästar om tio år? :D

Så, det var alla frågor!
Jättekul att det blev så många ändå, och hoppas att ni har fått lite mer intressant fakta om mig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0