Svar;

Det är några som har frågat om jag har planerat att börja tävla något.
Svaret är både ja och nej.
Ja, jag har planerat att starta några Pay & Jumper, förhoppningsvis kanske vi hinner en i år annars fler nästa termin.
Men mer än så så blir det nog inte förens senare på nästa termin, beroende på hur allt går såklart.
Men om hon fortsätter att utvecklas så bra som hon bara gjort på en månad så har jag tänk mig någon lokal nästa termin faktiskt.
Vi kör ju unghästsklasser så det är inte så stora krav på oss.
Men det jag fokuserar mest på just nu är faktiskt att vi ska lära känna varandra mest och utvecklas tillsammans inom träningsområdet, tävlingar kommer vi ändå att hinna med flera stycken under våra år. J
ag tänker absolut inte ha bråttom eller gå för hårt på henne så jag tar allting helt enkelt som det kommer.

Men ja, Pay & Jump kommer vi att starta för att hon ska få mer vana att åka runt till olika platser, något hon redan idag är en ritkig ängel på att göra. Men lite mer att hon ska bli van att t.ex starta två klasser kanske, stå och vänta i transporten, vara inne på framridning med massor med andra hästar och sånna saker.

Ni som har unghästar, hur mycket tävlar ni?


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag har inte alls tävlat mycket, och har ändå haft min sen han var 3 ( han är 6 nu) Dock önskar jag att vi hade tävlat en hel del mer, men han är väldigt komplicerad och har helt enkelt inte varit redo för det än och är dom inte redo så är det bara onödigt tycker jag :)Man vill ju inte få allt för mycket problem som man inte kan ta igenom på tävling så dom lär sig dumheter ;P

2009-10-13 @ 23:06:21
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag fick hem min 1a häst i somras, har tidigare tävlat ponny stadigt på la-nivå i ca 5år. hon är 6 år, riden ordentligt ca 1 år och gått 110, felfritt. Jag har hunnit med 5 starter, alla på 1m (omhoppning 1,10 en gång). har haft ett ner i grunden en gång annars felfri. hade fler inplanerade men hon har varit halt efter att ha trampat av sig en sko i hagen. tror att det beror mycke på när men är redo, bla vilka mål man har och vad man gjort innan. varken jag eller hästen har ju tävlat speciellt högt men vi va absolut redo. har iofs världens bästa häst :)

2009-10-14 @ 08:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0