Måndag

Hej!

Idag red jag inte utan jag körde ledarskapsövningar uppe på vår snart-klara-ridbana. Jag ville att hon skulle följa med mig utan att jag höll henne, att hon backade på kommando samt när jag gick bakåt, att hon gick åt sidan om jag gick åt sidan och vände om jag vände. 

Hon var superduktig och lärde sig otroligt fort. Efter några gånger gick hon lös och lyssnade på mig direkt. Tog jag ett steg bakåt gjorde hon samma sak. Flyttade jag mig tre steg åt sidan följde hon efter. Jag upptäckte verkligen hur smart hon är. Lärde henne även "kryp", svårt att förklara men det är när de går med nosen i backen och liksom kryper fram i småsteg haha. Jag ska be mamma filma oss nästa gång vi håller på, för det var riktigt roligt! Känns som att man kommer hästen så mycket närmare varandra på bara den korta stunden. Rekomenderas verkligen som en del i allas träning, eran relation kommer att knytas ännu starkare.

Detta var också bra början till vår kommande lastträning som vi ska starta så fort transporten kommer hem, alltså på onsdag. Ju mer hon litar och följer mig, ju lättare kommer det att bli att lasta henne.

Hur gick det för er idag, vad gjorde ni med era hästar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0