Måndag

Hej!

Har varit i stallet och ridit nu på förmiddagen, det gick jättebra. Jag har ju gett henne en smygvintervila under en-två veckor då jag jobbat så mycket, och jag tyckte att det var bra för henne att bara få vara häst eftersom att nästa år ändå kommer bli så händelserikt. Men idag satte vi igång och skritta, kommer väl bli så resten av den här veckan innan vi går över till mer galoppjobb.

Jobbade henne mycket lösgörande just för att se lite hur hon är samt att börja jobba bort det stela. Red ut och det blev mycket serpentiner och skänkelvikningar över vägarna, framdelsvändningar för att byta varv, halter osv. Hon var pigg och låg på rätt så mycket, ryggade några gånger för att checka av att hon lyssnade iallafall. Gick jättebra, vanligtvis brukar hon bli jättearg vid ryggning men nu gjorde hon det utan att bråka, och samtidigt riktigt fokuserad och avslappnad.

Är väldigt nöjd med henne idag, kommer antagligen fortsätta på samma spår imorgon och lägga till klättring för att stärka henne ännu mer. Stretchade hemma efter ridningen, gick super! Jag kanske ska visa några övningar för er?

Ska på bio nu, vi hörs senare eller imorgon!


Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Tjänar du nått på att blogga? Jag tänkte eftersom din blogg är rätt så stor? Hur många käsare har du ungefär per dag? :)

2009-12-28 @ 16:59:16
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Frida

Övningar låter toppen ;D

2009-12-28 @ 19:25:17
URL: http://fridaelmlundare.blogg.se/
Postat av: Sabina

Du får gärna visa några Stretch övningar så att man kanske får några tips :)(Y)

2009-12-28 @ 20:13:14
URL: http://sabsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0