Snabb update-Jobb

Kör en liten snabb update om hur läget ligger till på några olika fronter och vad som har hänt sen sist!


Jobb= MItt nya jobb funkar superbra! Jag jobbar som tidigare nämt på Din Sko och jag trivs mer än bra. Jag känner själv att jag har utvecklats otroligt mycket i min säljarroll, allt det administriva kring att driva en butik samt exponering och skyltning i butikssammanhang vilket är bra kunskaper att ha! Är även väldigt glad och tacksam över att cheferna är nöjda med mitt jobb och att jag har fått ökat kontrakt mot det jag blev anställd först på. Superkul!


Utöver jobbet på Din Sko har jag även blivit anställd på mitt gymnasium som jag studenten från i juni, Young Business Creatives, YBC! Så sjukt, men väldigt häftigt! Jag blev tillfrågad av min gamla mattelärare om jag kunde hoppa in och ta hennes lektioner i en vecka för IB2 och IB3 elever, vilket jag tackade ja till. Det hela kändes minst sagt konstigt och lite mysko med tanke på att jag precis tagit studenten från gymnasiet, men samtidigt väldigt kul eftersom att jag tycker det är kul att prata om IB och peppa dom som går igenom hela den hemska processen som IB innebär. Jag kan ju trots att peppa och coacha på ett helt annat sätt en de vanliga lärarna eftersom jag precis gått igenom samma sak som dom gör nu. Efter det veckan blev jag iaf tillfrågad om jag ville stanna kvar som vikarie vid behov- så nu har jag ett anställningsavtal på YBC vilket innebär att jag blir inkallad när det behövs hjälp! Jag har haft en del lektioner i svenska nu och jag tycker det är superkul, en otroligt rolig kontrast att ett halvår efter att själv suttit som elev i samma klassrum nu stå längst fram som lärare och undervisa.



Kommentarer
Postat av: Karin

Skoj Sabina!
Du kommer säkert bli en utmärkt lärare! :) Kanske på universitetet så småningom. Startade du på kursen du pratade om?

2012-11-02 @ 11:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0