Utvärdering

Hur ska en bra blogg vara? Jag blir alltid osäker om jag ska vara mer eller mindre personlig i min blogg. Många runt omkring mig tycker att jag är för opersonlig och borde dela med mig av ännu mer av mitt liv. Då funderar jag igen på hur jag ska bli mer personlig, det vill säga om jag ska börja skriva om t.ex. vad jag köper utöver hästprylarna, mina tankar, funderingar om lite mer privata saker och andra händelser i mitt liv.

Problemet med ena delen av det resonemanget är att jag ÄR en väldig "privat" person. Jag tycker inte om att berätta allt för alla, jag är väldigt instängd och håller privata saker för mig själv. Jag är en ensamperson, som gärna går i in i min egna bubbla och håller igång 18h i sträck om det så behövs. Detta är både ett problem och en fördel, så det kanske vore bra att försöka vidga sina gränser men samtidigt behålla den privata stilen? Skulle sånt vara intressant?

Hur hittade ni hit? Jag blir så förundrar ibland över alla engagerade människor som läser bloggen. Ni verkar så genuina och trevliga människor, och era kommentarer är verkligen härliga att läsa. Under alla dom åren som jag bloggat har jag totalt fått max 5 otrevliga kommentarer här, vilket jag tycker är helt fantastiskt. Ni är verkligen positiva och glada, vilket smittar av sig på mig! Vad är det som får er att läsa om mig, och fortsätta följa mitt liv? Vore superkul att få höra! En liten utvärdering helt enkelt.


Vissa av er tjatar om bilder på mitt hår. Inte för att jag vet vad som är så intressant med det men, allt för er :) Och så blev jag ju lite mer personlig samtidigt, två flugor i en smäll.

Kommentarer
Postat av: M_N Melinda

joo, det är alltid en svår avvägning - vart ska man dra gränsen? Jag brukar köra med tanken "min blogg, jag bestämmer vad jag vill dela med mig av".. kanske lite egoistiskt att inte alltid lyssna på läsarna, men om jag inte vill gå ut med allt och vara för personlig, gör jag inte det, hah :)



sv. ja, samma här!

2012-03-05 @ 09:53:00
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: Mikaela - RYTTARDUON

Kan inte minnas hur länge jag läst din blogg, kan inte heller minnas hur jag hittade den. Troligtvis hittade jag den genom någon annan blogg, det är så det brukar vara för mig :) Stannade väl i början främst för att jag tyckte det var så roligt att du hade köpt en vit häst som hette Saga ungefär samtidigt som mig eftersom jag själv köpte mig en vit Caga (Saga) under samma period.



Annars fortsätter jag väl läsa på grund av dig och din personlighet. Som jag tidigare nämnt, du är en grym tjej Sabina. Det är svårt att inte titta in hit, du är glad och positiv, otroligt engagerad och målmedveten. Du är mycket av det som jag själv önskar att jag var. Det är dessutom otroligt härlig stämnig här. Det spelar egentligen ingen större roll vad du skriver om jag vill ändå alltid läsa, och det är väl antagligen för att jag gillar dig som person (av det man ser i bloggen i alla fall). Dessutom är du peppande, och taggar igång mig gällande träning vilket jag tror att jag inte är ensam om att uppleva :) du är helt enkelt grym som person!

2012-03-05 @ 10:58:48
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Oj, jag minns inte hur jag hittade till din blogg.. Det var länge sen, men jag fastnade :-) Jag tycker du skriver bra inlägg, intressanta och en bra variation. Det är kul att följa dig och Saga!



Jag har nog aldrig tänkt på att din blogg är opersonlig, men om du vill skriva mer personligt så gör det :-) Tankar och åsikter om saker och ting tycker jag är väldigt roligt att läsa om.

2012-03-05 @ 13:03:14
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Minns faktiskt inte hur jag hittade hit. Men jag gillar den för att du skriver bra, verkar vara en fin och genuin människa. Du har bra variation på inläggen och det är aldrig tillgjort. Sedan har du en ödmjuk attityd mot dina läsare och en god ton :)

2012-03-05 @ 23:14:47
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Sussi

Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade den, men jag vet att jag la till en hel bunt hästbloggar på bloggkoll. En efter en togs dom bort, men din o någon till har hållt sig kvar. Den är lagom intressant. Jag bloggar själv väldigt dåligt, just pga att jag inte vill bli för personlig. Men då finns det inte så himla mkt kvar o blogga om heller

2012-03-06 @ 15:07:26
URL: http://minvackraste.blogg.se/
Postat av: Maya

Jag googlade på "klarar jag av IB" och hamnade här :D

2013-11-18 @ 22:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0