Tömkörning 11 Mars 2012

Idag har jag tömkört, alternativt kört "lösa tyglar", med Saga. Det gick helt okej, var ett bra tag sen vi pysslade med den här typen av träning. Jag tycker att det är en väldigt bra träning för hästen. På Saga funkar den superbra (oftast ännu bättre när vi gör det oftare) då hon har lättare att slappna av och fokusera när hon går i lina. Hon verkar helt enkelt uppskatta att få jobba friare då och då och slippa ha ryttare på sig hela tiden. Självklart försöker jag anpassa mig efter hennes behov så vi ska göra det mycket oftare nu, plus att jag ska spara ihop till en bra gjord med lite mer valmöjligheter. Min medryttare ska även börja tömköra då hon tycker det är kul och är duktig på det!












Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

Hon ser ut att jobba i riktigt trevlig form! Inget ihopkrullande utan bara lång och låg :)

2012-03-12 @ 09:40:17
URL: http://elfstrands.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0