Hård träning

Vet att det finns hur många tjejer (och killar) därute som har känner att dom aldrig når sina mål eller får de resultat dom vill ha med sin träning.

Enda sättet att nå dom mål man har är hård träning. Jag blir galen på alla dom som tjatar och tjatar om att dom inte kommer någonstans och att det spelar ingen roll vad dom tränar- inget händer i deras värld. Och så säger dom sen att dom tränar 3 gånger i veckan på gym, kanske 1h. Plus någon powerwalk då och då. Och dom personerna undrar varför dom inte når dom resultat dom vill (nu pratar jag om att ha förebilder som t.ex. supermodell kropp och liknande, vilket är dom vanligaste liknelserna jag hör/läser) ha?

Grejen är så att vill man verkligen ha resultat och nå en viss punkt i sin träning MÅSTE man lägga ner otroligt mycket tid och vilja. Tiden för att det krävs träning varje dag för att göra stora ändringar med sin kropp. Dels i antal timmar träning men också i t.ex maten (jag tror ju då inte på det här med måltidsersättningar). Utan viljan kan du inte prestera över huvud taget, du kommer aldrig nå dina mål om du inte går in och VILL. Jag VILL bli starkare, snabbare och orka ännu mer, det är därför jag pressar mig själv så i träningen. Jag VILL plugga vidare, det är därför jag lägger ner så mycket energi på skolan. Jag VILL ha en egen, stadig ekonomi, därför har jag jobbat sen flera år tillbaka och jobbar ibland 15h i sträck samtidigt som jag har skola och häst. Förstår ni? När jag vill något så jobbar jag hårt. Det är enda sättet att nå det jag vill ha.

Welcome to IB.. Eller snarare IB Light, det här är bara en bråkdel av alla mina böcker, prylar, häften och papper som är relaterade till IB.

Alltså; har man punkter i sin träning som man vill nå, ja då får man lägga ner hård, och fokuserad träning oavsett om man är kille eller tjej. Hård och motiverad träning kommer alltid att ge dig resultat. Jag vet att jag har nått en punkt i min träning där jag börjar bli nöjd, självklart kommer jag alltid ha mål som jag ska nå och alltid jobba för, men anledningen till den känslan är för att jag har jobbat som tusan med min träning. Jag startade min träning ordentligt för 4 år sen, så det har tagit tid att nå den kroppsstatusen jag har idag. Det är inget som jag ändrat på några månader, utan det är hård och fokuserad träning under en lång men målmedveten tid.


Nöjd över mitt resultat som jag sammanställde för några veckor sen.

Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

Bra att du inte kör på några dieter/måltidsersättningar eller liknande sabina. Jag tror inte på nåt sånt heller. Liksom, det makes no sense att man ska äta en "chokladmåltidsbar" istället för lunch. Då kan man ju lika gärna proppa i sin en hand kakor, haha.

2012-03-05 @ 08:07:28
URL: http://elfstrands.se
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Du ska bara veta vad du inspirerar mig vännen!

2012-03-05 @ 21:07:00
URL: http://warnmarks.se
Postat av: Hanne

Håller med Karin! Du är så inspirerande, och du har så rätt. Tycker att man hör det där resonemanget väldigt ofta i riksvägen. "åh jag tränar så hårt men kommer aldrig någonstans..." men ändå ägnar man mest bara tid åt tex hoppträningar och tiden där emellan rider man ut och lallar i skogen typ... Haha lite of topic kanske, men ändå :) som sagt, grymt skrivit och du har så bra tankar!

2012-03-05 @ 22:12:32
URL: http://josgeb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0