Visste ni att...

...jag dagligen skissar på egna kläder? Detta i hopp om att i framtiden kunna göra dom till verklighet. Allt i hästväg! Jag har allt från pikétröjor och jackor till munktröjor och gummistövlar. Har även ett collage med snygga sportbehår, något jag tycker det finns på tok för lite av. Sköna och funktionella, javisst, men snygga? Nej det tycker jag att det saknas ute på marknaden! Vet exakt hur mina ska se ut, design och material.


Jag har ett otroligt intresse i just mode och kläder. Har varit intresserad sen kanske 4-5år tillbaka men det var först för 1-2år sen som jag började ta det på allvar. För mig är inte mode bara att bära ett visst, exklusivt märke utan mode är något jag skapar, som känns och ser bra ut hos mig själv. Det är verkligen en livsstil, precis som med hästarna. Färgkombinationer, ihopsättning av olika plagg, känslan som sprider sig i kroppen när jag får på mig min finaste klänning, eller glider in i ett par klackar och kan inte låta bli att brista ut i ett leende. Ger mig nästan lika mycket power-känsla som när jag är klar med en springrrunda.



Som jag sa, det handlar inte om värdet eller märket. Kom ihåg att jag är uppväxt med att vara van att alltid ha det knapert med pengar. Min mamma har gjort allt för att klara av att uppfostra mig som ensamstående mamma och hon är den starkaste personen jag träffat.
Men allt jag kan köpa idag och väljer att lägga pengarna på är mina pengar, pengar jag har tjänat själv.



Jag hoppas att jag kommer fixa det här lite längre fram. Det är verkligen en sån där liten dold dröm jag har, utöver mina akademiska mål och planer. Som sagt, jag har skisserna och jag har idéerna och planerna i huvudet. Det enda jag behöver nu är tid, bra och erfarna människor runt omkring mig och pengar för att det ska kunnas genomföras. Egentligen är jag en otroligt kreativ person så därför blev många förvånade när jag valde IB eftersom det är så strikt och allt är redan bestämt.
Vågar inte lägga ut skisserna på kläderna..
Men om ni vill skulle jag kunna visa en liten sneakpeak på sportbehåarna?


Kommentarer
Postat av: Amanda

you go girl :D

2012-01-12 @ 09:52:19
URL: http://amandatillenius.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh vill se! :d

2012-01-12 @ 11:05:01
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0