Back to school

Imorgon börjar då skolan igen. Om mindre än fem månader tar jag studenten, galet! Det betyder att det är mindre än fyra månader till mina final exams, panik..

Iaf, jag sitter här och pluggar som vanligt och ska snart gå och förbereda väskan inför imorgon. Visste ni att jag alltid packar väskan dagen innan? Hatar att stresspacka på morgonen utan jag vill ha god tid på mig för att verkligen vara säker på att allt jag behöver under dagen är med. Vill också ha tid att gå igenom kalendern och schemat för att se vilka lektioner jag har så att jag vet vilka böcker som krävs. Är PEDANTISK när det kommer till mina prylar. Mitt rum är nästan det mest dyrbara jag har, om någon rör något eller flyttar runt blir jag galen och måste gå efter och ställa tillbaka allt. Ni ska se min garderob och klädstång, allt ligger pedantiskt och perfekt vikt eller så har jag hängt kläderna noggrannt och med jämna mellanrum. Självklart i färgnyans! Även fast allt inte ser helt perfekt så har jag alltid min egna ordning som ingen får rubba på. Jag är verkligen en rutinmänniska ända ut i fingerspetsarna.

Nog om det! Den här veckan är helt okej vad gäller stressfaktorn vilket jag kan känna är skönt. Hela mitt lov var väldigt stressigt med mycket jobb så först nu när skolan börjar känns det som jag har semester haha.


Suddig bild, men såhär såg det ut för några månader sen i rummet. Nu hänger dock inte väskorna längre eftersom mina skolböcker väger alldeles för mycket!

Kommentarer
Postat av: jessica

hatar också att stresspacka osånt.. så gör de oftast på kvällen oxå :)

2012-01-10 @ 16:47:06
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Louise

Fin blogg du har! :)

2012-01-10 @ 18:06:01
URL: http://lifeabouthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0