Resultatet

Nu har det gått exakt fyra veckor sen jag startade mitt mini-projekt, och därför tänkte jag presentera resultatet som blev. Jag kan börja med att lägga ut bilden som togs precis när hela projektet startades.




Efter cirka två/två och en halv veckor började jag se resultat. För varje dag kunde man se tydligare och tydligare. Det jag tror att man märker skillnad på är att kroppen blir fastare och starkare, att muskler börjar bildas. Sen vet jag inte om det är möjligt för muskler att byggas så snabbt som på 4 veckor, jag tror inte det men jag har verkligen märkt skillnad. Lägger man en hand över min mage nu och jag spänner är den riktigt hård, vilket den inte var innan!




Dessa bilder är tagna för cirka en vecka sen, kan diffa någon dag plus eller minus. Något som bidrog till att jag märkte skillnad från starten var orken. 40 situps och 20 armhävningar om dagen var efter tre veckor ingenting. Jag hade velat öka på ytterligare, men samtidigt ville jag ta hänsyn till projektet. Men efter idag kommer jag att dubbla doserna per dag.



(Jag har klippt och klistrat med bilderna om ni undrar varför dom ser lite konstiga ut)

Och så har vi då dagens bilder. Resultatet efter det här projektet har verkligen varit över förväntan. Jag har blivit mycket starkare i bål, magmuskler samt armarna. Det har gett resultat, oavsett om det syns eller inte. Jag känner det, vilket är det viktigaste i grunden. Det handlar alltid om att känna sin styrka tycker jag.




Vad man inte får glömma är att jag har ju inte bara gjort övningarna, det handlar även om maten jag äter och den övriga träningen i vardagen. Så jag vill understryka att det räcker inte bara med att man bestämmer sig för att göra ett visst antal repetitioner varje dag utan andra faktorer så som kost och daglig, regelbunden och hård träning är lika viktigt för att få resultat. Självklart är det fortfarande en fantastisk start om man börjar med ett liknande projekt som det här, då har man bestämmt sig för att börja jobba mot sitt mål!

Kommentarer
Postat av: EricaPerzzon

Oj det var verkligen skillnad, kul att både se och känna resultat när man har lagt tid på det:)



Svar: Ja jag tycker om min s40 för att det är en liten bil men ändå inte för liten också känns det säker eftersom den trots att den är liten är rejäl:) Hoppas du blir lika nöjd som mig som sagt!:)



/E

2012-02-22 @ 22:29:40
URL: http://ericaperzzon.se/
Postat av: M_N Melinda

Vilken skillnad, bra jobbat!

2012-02-22 @ 22:59:04
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft från Smeagårdens Hästshop!

Bra där! Blev lite motiverad

2012-02-23 @ 07:12:11
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0