Mockexams

Under veckorna 6-7 kommer jag att ha mina mockexams, vilket betyder att jag kommer att ha prov varje dag i två veckor. Spyr bara jag tänker på det, för att jag har inte hunnit med någon revision alls och därför känner jag på mig att det inte kommer gå bra alls. Är verkligen inte förberedd, och det är något jag hatar att vara. Jag måste känna mig lugn och beredd innan jag går in i något, vilket jag inte gör nu. Såhär beskrivs mock exams:

Since IB mock exams are intended to prepare students for the real thing, they are designed to be very similar to the actual exams students must pass to be granted IB diplomas. Instructions are precise and specific; questions are typically few in number but require in-depth, well thought-out answers. Humanities and literature exams require essays; mathematics exams require that the work involved in reaching an answer be shown in full. Mock exams are typically given in midwinter, so that students will have several months to correct any weak points they may discover.



Men, jag resonerar såhär; mockexams är för mig inte så viktigt då jag inte har hunnit söka till unverisitet i höst och därför inte behöver några predicted grades som några andra i min klass behöver. Därför får jag helt enkelt se det här som en chans att se vad jag behöver läsa extra mycket på innan mina finals. Det får helt enkelt gå som det går!


Såhär ser det ut hemma hos mig nu, och ja, jag sitter i princip på samma sätt som hon gör och har ibland (läs hela tiden) lust att kasta böckerna i väggen. Böckerna har tagit över hela mitt rum och liv :) - Källa

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hur det nu än går med allt pluggande och allt andra, glöm aldrig att du hela tiden gör ditt bästa. Och det räcker mer därtill. Du är underbar vad än du gör!

2012-02-06 @ 20:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0