Dålig uppdatering

Är ledsen för dålig uppdatering, mitt liv har varit upp och ner de senaste dagarna. På grund av skolan såklart.. Hade min IOP i torsdags, Individual Oral Presentation in English, vilket gick bra. Sen skulle jag även ha min TOK-presentation idag men då min lärare blev sjuk blev även min presentation inställd vilket var både jobbigt och bra då jag hela veckan försökt förbereda mig. Den här veckan har verkligen varit äcklig, jag har så ont i magen att ni inte förstår... Mitt hjärta dunkar i 110 hela tiden och jag blir yr så fort jag försöker fokusera mig. En i min klass höll på att kollapsa när han kom hem igår.

Och visst, det är lov nu. Men jag har så fruktansvärt mycket plugg att jag seriöst skulle kunna börja gråta snart. Orkar verkligen inte mer, men jag vet ju att jag är så här nära målsnöret nu och jag får inte tappa fokuset när jag snart har klarat mitt mål. Jag kommer helt ärligt inte ihåg hur det känns att inte ha dåligt samvete, för det är något jag gått med det senaste året konstant oavsett hur mycket jag pluggat. Jag kan sitta mina 30 timmar i veckan och fortfarande må dåligt över att jag vet att jag kan plugga ännu mer. Åhh önskar att ni kunde förstå.

Sorry för deprimerande text, har helt enkelt inte haft det så lätt dom senaste dagarna.

Kommentarer
Postat av: M_N Melinda

Du kommer klara det! Du är målmedveten, fokuserad och stark! Försök ta små pauser där du inte tänker på plugget alls, kanske "avslappningsträna" lite - det brukar hjälpa.. Alternativt springa av sig stressen i kroppen..



Jag är visserligen en obotlig optimist med motton "don´t worry, be happy" och anser att det viktigaste är att må bra/vara glad.. men du kommer klara dig igenom allt pluggandes, även om det stundvis kanske känns hopplöst :)

2012-02-25 @ 23:36:12
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0