Tävling 11/9-11

Igår var det ju som sagt tävling med Rodis! Det gick väl inte så jättebra, men jag är överlag ändå nöjd. Kom fram till att det är över 9 månader sen jag red henne, jag hann heller aldrig hoppa i fredags (så som jag brukar göra) så jag gav oss kanske inte dem bästa förutsättningarna. Men som vanligt är jag lika glad och lycklig över att få va med Ronda.


Förklass, LC: Ojoj vilken surhäst hon va idag! Stog mestadels på frambenen och sparkade med bakbenen i luften! Jag fick aldrig igång galoppen riktigt och gjorde henne mest irriterad istället för på hugget. Tror även att jag la mig i lite för mycket, Ronda vill ju helst bestämma själv och oftast är det bäst på henne för att hon vet alltid vad som ska göras. Vi stannade iaf ut oss, tråkigt nog men så kan det bli! Hon kändes även lite trött och mör så att säga, konditionen är inte den bästa nu efter ett långt och grönt sommarlov. Bara att ladda om till nästa klass.

Lagklass, LC: Hon kändes mycket bättre på framridningen och framhoppningen, tror att jag red fram för länge till första klassen. Med Saga måste jag ju ha en väldigt lång framridning och göra en massa olika övningar men med Ronda är det tvärt om. Det är därför det är så bra för mig att tävla två olika hästar, man måste då lära sig att variera sin ridning direkt!

Iaf, väl inne på banan var hon fortfarande väldigt sur och arg (sparkade en massa) så hon stopppade på första hindret. Det kändes liksom som att hon dog helt, jag tappade nog en del galopp i svängen men det kändes också som att hon verkligen inte ville hoppa. Tog iaf om det och kom över, resten av banan gjorde vi felfritt om än väldigt motvilligt.


Foto: Sara Bjerkliden

Dagens fel och missar i ridning står jag för, men Ronda känns inte helt villig längre. Hon har inte alls samma hoppglädje som tidigare. När jag red henne på marken på lördagkväll var hon så otroligt fin. Hon stog till och med imot på lilla på framhoppningen, det har jag aldrig varit med om förut.. Jag hoppas att hon inte har ont någonstanns eller liknande, att det bara var något tillfälligt. Min fina fina tjej! Spola fram till cirka 2.50 i filmen, då kommer min ritt!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Filmen går inte att se för mig, eller iaf inte i chrome.

2011-09-12 @ 14:37:53
Postat av: Sabina svarar

Svar till Matilda; Nej, det funkar tyvärr inte i Google Chrome utan du får byta webbläsare till Firefox eller liknande, där funkar det!

2011-09-12 @ 15:15:00
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Lina

men shit vilket skämt, speciellt ryttaren efter dig! Vilket fiasko, varför bli så glad när hästen stannar och river? hahaha hajjar NOLL

2011-09-13 @ 09:28:11
Postat av: - nanna :)

sv: okej, tack så mycket! :D frågar om jag kommer på nåt och fråga :) vilka ämnen har du som SL/HL? :D<3

2011-09-13 @ 19:37:29
URL: http://litenmeentuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0