Rule #1

Regel nummer ett numera är att vila och ta det lugnt så fort jag känner mig dålig. Förut har jag alltid kört på som vanligt och struntat i vad kroppen försökt säga; otroligt respektlöst mot en själv och framförallt väldigt dumt och onödigt!

Jag brukade heller inte vara hemma när jag var sjuk, utan det var först när jag typ inte kunde resa mig upp ur sängen som jag förstog att nu bör jag stanna hemma. Man känner ju oftast i kroppen när en förkylning eller liknande är på ingång och då ska man verkligen försöka ta det lugnt och inte överanstränga sig det minsta.

Som nu, jag ligger hemma och mår piss! Hade det varit för ett år sen hade jag ignorerat kroppen och gått till skolan och tränat som vanligt, men idag är jag bara hemma och tar det lugnt. ALL träning är inställd för att min kropp ska hinna återhäma sig och bli frisk! Det är superviktigt att man speciellt inte tränar när man är sjuk, vet att det är många som gör det. Du ger även dig själv det sämsta utgångsläget för att få till lyckad träning, och det gör man inga resultat på. Så vila hellre och bli frisk, så kan du träna ordentligt sen när du mår bra igen!


Superenkelt, supergott och supernyttigt! Egen pressad apelsinjuice och en god frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0