Dagens Ridpass

Hon var så fin idag. Jag red i paddocken och fokuserade mest på min sits, att inverka så mycket som möjligt med den och vara superlätt i handen. Funkade så bra!

Jobbade mycket övergångar mellan skritt och trav för att få igång bakbenen. Även mycket skänkelvikningar i trav. Skänkelvikningarna tycker jag vi har blivit bättre på, vi hade ju en period där baken hela tiden flög iväg. Efter det gick jag över och jobbade henne mycket i galopp, tempoväxlingar och lite flytta på långsidorna. I slutet vände jag upp på medellinjen och flyttade henne ut mot spåret igen. Jobbigt för henne men nyttig träning.

Hon kändes fin hela passet!

Kommentarer
Postat av: <3

Hej, fin blogg! Vore kul att se fler bilder när du rider :)



2011-05-10 @ 13:56:42
URL: http://frejaastridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0