Dagens Ridpass

Idag gjorde jag 5,5:an och hade även två galoppbommar med 12 meters avstånd i syfte att öka och minska språnget i mellan.

Det var ett tag sen vi hoppade men hon kändes väldigt fräsch och pigg! Jobbade som sagt innan mycket med bommarna och hon svarade fint, jag använde mig av halvhalter på ytter och sätet när jag ville minska och lättade bara lite när vi ökade. Hon var lite för pigg ibörjan men efter några gånger blev hon mycket mer fokuserad på mig. Övade också mycket på byten, dom sitter 98% av gångerna nu vilket är kul, för ett år sen kunde hon det inte.

Själva hoppningen fungerade bra, hon blev lite för springing ibland men hon hade en fin bjudning och lyssnade på mig. Kändes alltså bra överlag!


Kommentarer
Postat av: warnmark -foto & hälsa

Sv; Haha tack Sabina :)

2011-05-12 @ 15:56:59
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0