Dressyträning 4 Mars

Vi var iväg på dressyrträning för Rickard i fredags och här kommer alltså filmen och några rader med reflektioner.

Det kändes som att vi var tillbaka där vi började- för flera månader sen. Hon var stark och stel, jag spände mig vilket bara resulterade i att hon blev ännu mer stel och till slut blev det bara mer bråk än ordentlig ridning. Var så tråkigt eftersom det gått så himla bra dem senaste veckorna på dressyrträningarna men man har ju även dagar då det går bakåt.. Sen var det också första gången vi var i det här ridhuset och vi var i en grupp tillsammans med fyra andra små ponnyer som Saga tyckte var väldigt intressanta. Koncentrationen var inte på topp med andra ord- både från min sida och hennes. I slutet satte jag på gramanen så att vi skulle avsluta med en någorlunda bra känsla, det gick bättre men hon var fortfarande väldigt spänd.

Något som därimot kändes väldigt bra var när vi gjorde en variant av övningen klockan. Fyra bommar var utlagda som en klocka och runt den här volten som bildades av bommarna skulle man ha hästen rak och samtidigt tvära. Detta skulle man göra ett helt varv och det var viktigt att hästen inte var böjd i nacken eller tappade farten utan hästen skulle vara helt rak men fortfarande gå på volten och tvära. Det gjorde vi riktigt bra!

Vi ska iväg till Caroline imorgon och träna dressyr igen, får se hur det går då!


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: ja de hoppas vi verkligen. den hästen har inget bra liv om hon inte kan ridas och hoppas faktiskt. ja fy. snart halvvägs genom dagens föreläsning. tentaplugg är så drygt!

2011-03-07 @ 19:30:18
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Pernilla

jag red samtidigt som dig :D

2011-03-07 @ 20:38:53
URL: http://gulleojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0