Dagens Ridpass

Trots min förkylning/halsfluss eller vad det nu är var jag ändå tvungen att gå till stallet då jag hade insläpp och nattning, så jag tänkte att det var lika bra att rida en kort sväng. För att det inte skulle bli för ansträngande för mig men lite jobbigt för Saga var vi och klättrade i backen.

Jobbade bara i skritt eftersom jag kände mig så svag, men det blev lite träning för Saga i alla fall. Skrittade upp fem gånger och jobbade henne samtidigt för att ryggen skulle tränas lite extra, effektiv och smart träning! Hon kändes väldigt mjuk och fin, stretade imot första gången för att jag krävde lite mer än vanligt men sen jobbade hon verkligen bakifrån och framåt i backen. Kände tydligt hur ryggmusklerna höjdes, kul.

Blev som sagt endast skritt och en väldigt kort tur, men det verkade ändå ge ett bra resultat.



Kommentarer
Postat av: Eleonor

Skritt ÄR bra! :)

2011-03-26 @ 11:10:29
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0