Dagens Fråga




Svar; Jo det har du helt rätt i att hon hade gjort. Men när jag köpte Saga hade hon inte varit igång sen cirka 4 månader (om inte mer) tillbaka, vilket resulterade i att inga muskler fanns. Så det som behövdes göra var att bygga upp från början i princip, och inte bara själv musklerna utan hela ridningen. Hon hade inga antydningar till "korrekta" muskler vilket gjorde att jag var tvungen att gå ner på basicnivån i dressyren. Vi har kommit en bra bit sen dess men vi har fortfarande vissa problem kvar.

Sen kan man ju alltid tänka sig att det säkert hade gått mycket snabbare om en mer erfaren ryttare köpt henne från början som visste hur hon skulle jobbas och hade gjort det direkt. För mig var det väldigt svårt och jag håller helt med dem som säger att det inte var ett bra första storhästköp, men som jag sagt tidigare är jag ändå glad att vi köpte henne för att jag har lärt mig väldigt mycket!  


Kommentarer
Postat av: Tove - Ridsport & Foto

Jag är i precis samma läge! London har gått LA i både hoppning och dressyr för ett antal år sedan men när jag köpte honom var han knappt riden då ägaren inte hade tid med honom. Men man lär sig enormt mycket.

2011-03-12 @ 19:51:28
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0