Dagens Ridpass

Idag red jag ut på det nya bettet (som jag glömt fota två dagar i rad, minnet är inte det bästa). Planen var att hon skulle få galoppjobba i ett varierat tempo, det gick jättebra!

Red på en lång grusväg där jag växlade mellan att låta henne öka, minska och träna byten. Öka går ju alltid bra haha, att korta tyckte jag fungerade bra idag. Ibland tycker jag att hon "dör" när jag kortar upp henne men idag lyckades jag hålla kvar trycket i galoppen även fast vi minskade. Byten gick det sådär idag, några satt medans det ibland var bäst att bryta av och börja om från början.

Jobba fick hon iaf! Cirka 40-45min galopp och kondition. Bettet fungerade väldigt bra, det kändes nog bättre på det här bettet så jag är glad att vi fick tipset om att byta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0